۷۵ درصد برنج شالیزارهای گیلان برداشت شده است

الماسی از برداشت ۷۵ درصد برنج شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: ۱۳۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

«مسعود الماسی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار کرد: تاکنون 75 درصد برنج گیلان از شالیزارهای استان برداشت شده است.

 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طبق گزارش‌های دریافتی تا اول شهریور ماه 178 هزار هکتار از محصول برنج شالیزارهای گیلان برداشت شده است، گفت: 134 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برداشت برنج به دلیل شرایط آب و هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است ادامه داد: سال گذشته در این زمان 92 درصد از شالیزارهای گیلان به دلیل شرایط جوی مطلوب برداشت شده بود.

 

الماسی به شرایط جوی پرداخت و تصریح کرد: به دلیل  بارش باران که از جمعه در گیلان آغاز شده تا اواخر این هفته برداشت برنج متوقف شده است.

 

* 140هزار هکتار از شالیزارهای گیلان دچار ورس شد
وی با اشاره به بارندگی اخیر و خسارت های وارده به برنج اظهار کرد:  ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان بر اثر بارندگی اخیر دچار خوابیدگی و ورس شده است. 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بارندگی اخیر موجب کاهش کیفیت محصول و افزایش هزینه برداشت شده است گفت: کارشناسان بیمه برای ارزیابی خسارت در شالیزارها حضور دارند تا به کشاورزانی که مزارع خود را بیمه کرده بودند، غرامت پرداخت کنند.


وی پایان خطاب به کشاورزانی که شالیزارهای خود را بیمه نکرده اند اعلام کرد: در این راستا از مدیریت ستاد بحران استان درخواست شده است، برای کمک به کشاورزانی که بیمه نبودند، برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

                                                                                                      

کد خبر 964225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha