۱۴۱ پروژه به بهره‌برداری رسید/ مکان جدید دفن زباله بجنورد پشت اما و اگرها پنهان است

فرماندار بجنورد گفت: به مناسبت هفته دولت، ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۲۸۴ میلیارد تومان و به صورت متمرکز در بجنورد به بهربرداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  فرماندار بجنورد ظهر امروز دوشنبه (سوم شهریور)  به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۲۸۴ میلیارد تومان در بجنورد بصورت متمرکز افتتاح شد که از این میان ۱۰۳ پروژه در بخش دولتی و ۳۸ پروژه هم مربوط به بخش خصوصی بود.

 


"غلامرضا عوض زاده" با تأکید بر اینکه مرکز جراحی قلب بیمارستان امام حسن بجنورد با ۲۰ میلیارد اعتبار یکی از پروژه‌های شاخص هفته دولت بود، افزود: ساخت دانشکده داندان‌پزشکی با دو میلیارد و ‌۳۵۰ میلیون تومان اعتبار، راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های حوزه بهداشت و ‌درمان بجنورد بود.

 


وی برطرف کردن مشکل عدم تأمین آب از سد شیرین دره پس از بارندگی‌ها را یکی دیگر از پروژه‌های عمده اعلام کرد و ‌گفت: بطور میانگین ۴۵۰ لیتر آب بجنورد از آب سد شیرین دره تأمین می‌شود که بعد از بارندگی و گل آلود شدن آب سد، آبرسانی به شهر با مشکل مواجه می‌شود.

 


به گفته وی با حفر ۶ حلقه چاه در مناطق شناسایی شده و ورود آب به مدار، از این به بعد مشکل آبرسانی پس از بارندگی و ‌سیل مرتفع خواهد شد.

 


در همین حال عوض زاده از عملیاتی شدن ۵۰ درصد پروژه آب رینگ شمال شهر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر مشکل آبرسانی به مناطق باغچق و گلستان شهر برطرف شده است و خیلی زود حاشیه شهر پوشش داده می‌شود.

 


به گفته فرماندار بجنورد، فاضلاب شهری بجنورد تا الان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و طی مدت گذشته ۶ هزار مشترک در گلستان‌‌شهر به شبکه فاضلاب شهری وصل شده است.

 


عوض زاده، گازرسانی به روستاها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: تلاش شد تا روستاهای بالای ۲۰ خانوار هم صاحب گاز شوند و ‌برخی از روستاها مثل نجف آباد با ابلاغ اعتبار، بازگشایی‌های لازم انجام شود تا صاحب گاز شوند.

 


وی خاطرنشان کرد: بجنورد کماکان به لحاظ فضای آموزشی از متوسط استان عقب است در عین حال بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان در حوزه‌های آموزشی این استان اعتبار هزینه شد.

 


عوض زاده در همین حال به ۹۰۷ سهمیه مقاوم سازی مسکن شهرستان بعد از زلزله اشاره کرد و گفت: ۸۰۸ واحد تا کنون به مرحله دیوار چینی رسیده اند و ۱۵ میلیارد تومان هم از اعتبارات ماده۱۰_۱۲ هم برای روستاهای رانشی در نظر گرفته شد.

 

 

اگر چه فرماندار بجنورد خبر جدیدی از دفن‌گاه زباله نداد ولی گفت: مکان جدید هنوز مشخص نیست ولی تلاش می‌کنیم مکانی را نهایی کنیم که کمترین هزینه اجتماعی را به همراه داشته باشد.

 


وی که نشانی از سه مکان پیشنهادی نداد، ادامه داد: در حال حاضر در حال جمع بندی هستیم و نظرات دستگاه‌های تخصصی مثل سازمان آب، محیط زیست و ‌شهرداری باید برسد و بعد تصمیم‌گیری نهایی کنیم.

 


به گفته عوض زاده مکانی که برای کارخانه کمپوست در نظر گرفته شده بود مورد قبول ما نیست زیرا در آن مکان مطالبات زیست محیطی مورد بررسی قرار نگرفته بود.

 


عوض زاده از مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی پروژه هماگ ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این سرمایه‌گذار نه شفاهی و نه کتبی با فرمانداری ارتباط نداشته است و ما در جریان مشکلات پروژه نیستیم ولی قول می‌دهم اگر بیان مسأله انجام شود در اولین فرصت پیگیر مشکلات خواهیم بود.

 


فرماندار بجنورد به مشکل کمبود آرد به خصوص در روستاها و فصل تابستان اشاره کرد و گفت: امسال با ذخیره آردی که در ماه رمضان داشتیم توانستیم این مشکل را مدیریت کنیم.

 


به گفته وی امسال در بجنورد ۲۰ درصد آرد ذخیره سازی شد و از همان آرد ذخیره شده ۹۰ تن به مناطق روستایی تزریق شد و کمترین اعتراض نسبت به کمبود آرد ثبت شد.

 


استخر کوثر بجنورد که مدت‌هاست به دلیل مشکلات فنی تعطیل است به گفته فرماندار بجنورد همچنان با نقص فنی مواجه است و با اعتباری که امسال به خود اختصاص می‌دهد رفع نقص خواهد شد.

 


عوض زاده در همین ارتباط اظهار کرد: تا کنون ۲۵۰ میلیون در یک نوبت و ۹۰ میلیون تومان دیگر هم در مرحله ای دیگر اعتبار در اختیار  پیمانکار قرار گرفت و مقرر شد ۳۰۰ میلیون دیگر هم امسال در نظر گرفته شود تا نقص فنی استخر برطرف شود و بتواند شروع بکار کند.

 


عوض زاده حاشیه‌های مربوط به تخریب بیمارستان امام رضا بجنورد را رد و به گفته‌های استاندار استناد کرد و گفت:  تا زمانی که یک بیمارستان دیگر ساخته نشود این بیمارستان به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

 

 

کد خبر 964295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha