۶ هزار مدرسه در خوزستان برای آموزش مجازی هوشمندسازی شده است

شریعتی با اشاره به هوشمندسازی ۶ هزار مدرسه خوزستان برای آموزش مجازی گفت: هوشمندسازی مابقی مدارس استان نیز تا مهرماه انجام می‌شوند؛ استفاده از شبکه شاد نیز رایگان است و نیازی به مصرف اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (دوشنبه 3 شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به تحویل تعدادی کانکس برای مدارس عشایری اظهار کرد: نهضتی را همچون برچیده شدن کلاس‌های کانکسی برای مدارس سنگی در مناطق عشایری آغاز کردیم که بناست حدود یک‌هزار و 400 کلاس سنگی استان ظرف سه سال آینده جمع‌آوری شوند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه تاکنون 100 کلاس سنگی با کمک خیرین جمع‌آوری و به سمت احداث و استقرار کلاس‌های استاندارد قدم برداشته‌ایم اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم 300 کلاس سنگی را جمع‌آوری کنیم و به سمت عدالت آموزشی و امکان برخورداری همه دانش‌آموزان از کلاس‌های استاندارد پیش رویم.

 

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم از همه استعدادها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های استان در جهت توسعه و اعتلای کشور و استان بهره ببریم و افزود: عشایر هم بخشی از جامعه هستند که استعدادها و نبوع قابل ملاحظه‌ای در بین آنها دیده می‌شود از این رو باید امکان ظهور و بروز این استعدادها را فراهم کنیم.

 

شریعتی به هوشمندسازی مدارس استان برای آموزش مجازی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 6 هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی به سیستم هوشمندسازی متصل شده‌اند و مابقی نیز تا مهرماه انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد نیز رایگان است و نیازی به مصرف اینترنت ندارند تصریح کرد: مصرف اینترنت یک‌سال مدارس را هم رایگان تامین می‌کنیم تا از این بایت مشکلی نباشد و بتوانیم آموزش را در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت همگانی فراهم کنیم.

 

استاندار خوزستان به فعالیت مدارس امین اشاره کرد و اذعان داشت: این مدارس نقش خوب و اثربخشی داشته و کارکرد قابل تقدیری دارند که نیاز است مورد حمایت و پشتیبانی بیشتری قرار گیرند تا هم گسترش پیدا کنند و هم کیفیت خدمات آنها بهتر شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بنا شد حمایت بیشتری از مدارس امین و همچنین مدارس صدرا داشته باشیم تا آموزش و پرورش در کنار هم به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

 

شریعتی با اشاره به قول تامین سه هزار تبلت برای دانش‌آموزان مدارس محروم خوزستان خاطر نشان کرد: اعتبار تهیه این تبلت‌ها فراهم شده و در مرحله خرید است و تعدادی هم خریداری شده است.

 

وی یاد آور شد: پس از تکمیل سه هزار تبلت، کمیته‌ای برای تامین مصادیق و اینکه باید به چه کسانی تحویل داده شود تشکیل و زیر نظر معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده و تحویل خواهیم داد تا گام مؤثری در جهت گسترش آموزش مجازی در مناطق محروم و دانش‌آموزان مستعد و نیازمند برداریم.

 

کد خبر 964339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha