ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شوق شهادت را در جوانان زنده نگه می دارد

بیکی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شوق شهادت را همیشه در جوانان زنده نگه می دارد.

«مهدی بیکی» امروز (سه شنبه 4 شهریور) در حاشیه طرح سه شنبه های تکریم در منزل شهیدان سیدعلی اصغر حسینی و علی پایین محلی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: شهدا چراغ راه ما در مسیرهای پیش رو هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: بسیاری از وصیت نامه های شهدا را که مطالعه می کنیم می بینیم مسیری را که آنها در راه آن به شهادت رسیده اند را به قلم خودشان تحریر کرده اند.

 

وی تصریح کرد: عمده سخنان آنان دفاع از اسلام، دفاع از کشور، دفاع از ولایت فقیه و دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب است.

 

بیکی ادامه داد: ما مدیران فرهنگی و متولیان برنامه ریز فرهنگی این کلید واژه های مهمی را که شهدا در وصیت نامه هایشان بر آن تاکید داشته اند را باید به عنوان یک شاخص مهم در برنامه ریزی های خودمان استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در «سه شنبه های تکریم» باید افکار عمومی جامعه را به سمتی ببریم که ذهن ها و افکار متوجه وصیت نامه های شهدا شود و مردم امنیت خودشان را وامدار خون شهدا بدانند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روح ایثار و از خود گذشتگی را در جوانان نهادینه می کند و شوق شهادت را در آنها زنده نگه می دارد.

 

وی با بیان اینکه جوامع اسلامی در طول تاریخ و در کل جهان، زندگی خودشان را مدیون فرهنگ شهادت هستند، گفت: اگر حادثه عاشورا نبود امروز اثری از اسلام باقی نمی ماند؛ بر همین اساس امام خمینی (رحمه الله علیه) فرموده است: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داسته است».

 

بیکی افزود: عاشورا الگویی است که جوانان و نوجوانان با الهام از آن مسیر تعالی و کمال را طی می کنند.

 

کد خبر 964473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha