برخورداری قریب ۱۳ هزار نفر در نرماشیر از آب شرب سالم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با کانال زنی به طول ۵ هزار متر در مناطق شهری و روستایی نرماشیر، نزدیک ۱۱ هزار نفر در اصلاح آب و ۲ هزار نفر در آبرسانی جدید تحت پوشش قرار گرفتند که این امر مرهون کار قرارگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی سه شنبه(۴ شهریور) در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی در شهرستان نرماشیر گفت: یکی از موضوعات مهم کشور که به ویژه در استان کرمان به آن نیاز داریم، ترمیم آب شرب بهداشتی برای مردم به ویژه شرق استان است که از اولویت های جدی دولت و سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه تعامل خوبی بین سپاه و دولت انجام و تفاهم نامه ای در هفته آینده میان سپاه ثارالله و استانداری کرمان منعقد می شود؛ افزود: در این قرارداد 70 درصد پروژه ها با نزدیک 121 میلیارد تومان مربوط به آب شرب با اولویت شرق و جنوب استان است.

 

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب بهداشتی در نرماشیر با توجه به نیازی که احساس می شد جزو اولویت ها قرار گرفت؛ اظهار داشت: با کار شبانه روزی جهادی و دستگاه هایی که از لشکر41 ثارالله فرستادیم  5 هزار متر کانال زنی انجام و آب هشت پارچه روستا و یک مرکز شهری مجموعاً به تعداد 3500 خانوار اصلاح و یا از صفر آبرسانی شد.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: نزدیک 11 هزار نفر در اصلاح آب و 2 هزار نفر در آبرسانی جدید تحت پوشش قرار گرفتند که این امر مرهون کار قرارگاهی است و مزیت کار جهادی سرعت، پایین آوردن هزینه ها و مشارکت خود مردم  است که بیش از یک سوم تا 40 درصد مشارکت مردمی هزینه های ما را پایین می آورد.

 

وی با تأکید بر اینکه ما دنبال تأمین آب شرب پایدار مردم هستیم؛ ادامه داد: اولویت اول ما در استان در قرارگاه محرومیت زدایی آب، بهداشت، تعمیر خانه های محرومین، جهیزیه و ازدواج، اشتغال خرد و خانگی است و نکته ای که همه مسئولین باید مد نظر داشته باشند اینکه همانطور که به جنوب باید توجه ویژه داشته و در کنار مردم  باشیم، همان نگاه باید به شرق استان باشد زیرا ضریب محرومیت شرق استان کمتر نیست و بعضی جاها بیشتر هم هست.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضرورت نگاه نزدیک به عدالت، منسجم و قرارگاهی برای خدمت به محرومین را مورد تأکید قرار داد و با افزودن اینکه نیروی انسانی فعال و با انگیزه بالا و روحیه جهادی می تواند به ما کمک کند؛ از مردم این مناطق درخواست کرد: با توان و نیروی کار خود به کمک سپاه بیایند که یک سوم هزینه ها پایین می آید.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم، مکتب مردم نوازی، مردم دوستی و باور به مردم به عنوان ولی نعمت است و باید برای آنها با افتخار نوکری و نه آقایی کنیم که این نوکری بزرگترین افتخار و عبادت است و آرامش ما وقتی است که لبخند را بر مردم ببینیم.

 

کد خبر 964552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha