نمایشگاه تجسمی عاشورا برپا شد

داودی گفت: به مناسبت آغاز ماه محرم و لزوم توسعه فرهنگ حسینی، نمایشگاه تجسمی عاشورایی در ساختمان اداری شهرداری اهواز با موضوع شهادت، امر به معروف و نهی از منکر برپا شده است.

«معصومه داودی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: به مناسبت آغاز ماه محرم و لزوم توسعه فرهنگ حسینی، نمایشگاه تجسمی عاشورایی در ساختمان اداری شهرداری اهواز با موضوع شهادت، امر به معروف و نهی از منکر برپا شده است.

 

فرمانده پایگاه بسیج بانوان شهرداری اهواز ادامه داد: این نمایشگاه دارای جلوه‌های ویژه‌ای از صحنه‌های شهادت علی اکبر (ع) و صحنه‌هایی از دیدار حضرت رقیه (س) با سر امام حسین (ع) است و در کنار این آموزه‌های دینی به صورت نوشته در نمایشگاه قرار داده شده تا بخشی از فراموشی‌های دینی بازآموزی شوند.

 

وی با بیان اینکه اولویت اول فعالیت بسیج موضوعات فرهنگی است اضافه کرد: در همین راستا نشست‌ها و همایش‌های بسیاری در زمینه فرهنگی، اجتماعی و حجاب و عفاف در طول سال برگزار می‌شود؛ امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی پیگیری می‌شوند.

 

داودی با اشاره به برگزاری طرح پرچم دار عفاف فاطمی اضافه کرد: همزمان با هفته حجاب و عفاف طرحی در شهرداری اهواز با موضوع حجاب برتر بانوان به اجرا درآمد که بانوان برتر این طرح پس از معرفی در ماه محرم از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

 

وی از راه‌اندازی کانال مجازی کوثر خبر داد و تصریح کرد: این کانال با حضور کارشناسان خبره دینی و مذهبی فعالیت خود را به منظور پاسخگویی به مشکلات شرعی و همچنین بررسی آسیب‌های اجتماعی آغاز کرد.

 

فرماندهایگاه بسیج بانوان شهرداری اهواز در پایان یادآور شد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه تجسمی عاشورا توسعه پیدا می‌کند و موضوعات دفاع مقدس به آن اضافه می‌شود، همچنین در طول هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده شهدا و ... برگزار می‌شود.

 

کد خبر 964581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha