گروه های مردمی مطالبه‌گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود

مفتاح با تاکید بر اینکه مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر، حوزه مسئولان است، گفت: گروه های مردمی مطالبه گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صالح مفتاح» پیش از ظهر امروز (۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: موضوع احیاگری راهبرد اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از ابتدای تاسیس در سال ۷۲ بوده اما در این سال‌ها به دلیل ضرورت ساماندهی آمران به معروف و نهی از منکر، مغفول ماند و به حاشیه می رود.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان تأسیس این ستاد در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: خواسته و مطالبه اصلی معظم‌له از دست اندرکاران و مسئولان ستاد این بود که این فریضه مغفول مانده را در جامعه احیا کنند.

 

وی ادامه داد: در نظرسنجی ها مردمی مشخص شد که ۸۰ درصد مردم با ضرورت اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر موافق هستند و ضرورت آن را احساس می کنند اما بواسطه سوء برداشت ها و تجربه های غلطی که در جامعه بوده حدود ۱۷درصد حاضر به انجام فریضه امر به معروف  و نهی از منکر در جامعه هستند.

 

مفتاح با تاکید بر اینکه باید برای نشان دادن ظرفیت های امر به معروف تلاش بسیاری کنیم، افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که باز مهم‌ترینش حوزه مسئولان است؛ یعنی شما باید ما را به معروف امر، و از منکر نهی کنید. یعنی مردم باید مسئولان را به معروف امر، و از منکر نهی کنند. مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: افشای فساد هم از مصادیق امر به معروف است و قوه قضاییه باید حمایت کند.

 

وی افزود: گروه های مردمی مطالبه گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

 

سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر فعال است، اظهار کرد: خوشبختانه زمینه همکاری و هم افزایی برای انجام این فریضه واجب الهی در استان فراهم است البته موانعی و مشکلاتی هم وجود دارد که هیچگاه سد راه ما نبوده است.

 

وی به چالش ها و آسیب های اجتماعی موجود در استان مشابه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این آسیب های اجتماعی شامل مواد مخدر، طلاق، بی‌بندباری، سگ گردانی، بی حجابی و گردشگری غیراصولی است که در همه موضوعات ستاد امر به معروف استان خراسان جنوبی ورود پیدا کرده است.

 

قاسمی بیان کرد: در مسئله مطالبه گری و آموزش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اقدامات خوبی انجام شده است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسئله تذکر لسانی نیز با همکاری و هم افزایی گروه های آمران امر به معروف و نهی از منکر ستاد و گروه های بسیج توانسته ایم تلاش های انجام دهیم البته این اقدامات کافی نیست و باید قوت بیشتری ادامه یابد.

کد خبر 964587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha