بیانیه گام دوم انقلاب محتوای مسیر حرکتی برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی است

سیمزاری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکتی و محتوایی کلیه ارکان نظام را مشخص کردند و نهادهای مدنی و فرهنگی نیز برنامه ها و فعالیت های خود را باید در راستای اجرای این بیانیه هماهنگ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد سیمزاری» امروز (4 شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سالن جلسه شهید رجایی استانداری اردبیل گفت: تمامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کشور باید با محوریت مساجد صورت گیرد تا شاهد تاثیرگذاری اهم و خاص آن باشیم.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکتی کلیه ارکان نظام را مشخص کردند و نهادهای مدنی و فرهنگی نیز برنامه ها و فعالیت های خود را در راستای اجرای این بیانیه با آن هماهنگ کنند.

 

این مقام مسئول افزود: تولید محتوا و توجه به مطالب ارزشی از دیگر نیازمندی های روز در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است که با انتشار در فضای مجازی بتوانیم عرصه های فرهنگی جامعه را تغذیه کنیم.

 

سیمزاری تاکید کرد: هم افزایی ارکان فعال در مساجد می تواند یک مجموعه کامل فرهنگی را در داخل مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان تشکیل دهد و باید امام جماعت مساجد پیش قدم در هماهنگی بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد باشد.

 

وی اظهار داشت: هر مرکز فرهنگی نیازمند حضور افراد تاثیرگذار فرهنگی در مساجد است زیرا تاکنون آمار و شواهد نشان داده که در محله هایی که با محوریت یک فرد فرهنگی مدیریت می شود آسیب های اجتماعی به شدت کاهش دارد و حتی نوجوانان و جوانان متدینی را تحویل جامعه داده است.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل یادآور شد: این مسئله نشان می دهد که آموزش افراد تاثیرگذار در مساجد و محلات می تواند راهکار مناسبی برای افزایش ظرفیت مراکز فرهنگی و مساجد باشد.

 

سیمزاری عنوان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید بر انقلاب فرهنگی جامعه داشت و نشان از حرکت های عبادی، سیاسی و اجتماعی با محوریت مساجد داشت و امروز فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در این بستر تحقق این اهداف را نشان می دهد.

کد خبر 964595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha