افتتاح ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی به نام شهدای مدافع سلامت

تقوی نژاد گفت: توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی کشور از برنامه های دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است که امروز ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «سید کامل تقوی نژاد» در مراسم بهره برداری از 164 پروژه بهداشتی و درمانی که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانسی صورت گرفت با بیان اینکه توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در دولت های یازدهم و دوازدهم مورد اهتمام قرار گرفته است، گفت: با استفاده از منابع و در اختیار قرار دادن ابزارهای برنامه و بودجه ظرفیت بخش بهداشت و درمان کشور حدود 30 درصد از لحاظ زیرساخت ها افزایش پیدا کرده است.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: با اقدامات انجام شده نرخ فرسودگی بیمارستان ها از 54 درصد به 40 درصد کاهش یافت و 100 طرح اورژانس و 262 بلوک زایمانی، 97 مرکز بیماری های خاص و 370 بخش ویژه در بخش بهداشت و درمان کشور اضافه شده است و با این توسعه های صورت گرفته تخت های ویژه در کشور به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

 

تقوی نژاد افزود: ارتقای فضاهای فیزیکی از اهداف وزارت بهداشت می باشد و توسعه سرانه فضای بهداشتی از 44 متر به 57 متر به ازای هر هزار نفر جمعیت از دیگر اقدامات ما می باشد که هزار و 554 پروژه برای این کار به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: امروز و با نام 164 شهید مدافع سلامت، 164 پروژه بهداشتی افتتاح می شود که 90 هزار و 731 متر زیربنا را شامل می شود.

 

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: بعد از 12 فروردین تا پایان دولت نیز 357 پروژه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

کد خبر 964621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha