ایلام چهارمین تولید کننده دانه های روغنی کلزا در کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: ‌با خرید بیش از ۱۷/۵ هزار تن کلزا از کشاورزان عملیات خرید کلزا در ایلام به اتمام رسید و بر این اساس ایلام چهارمین تولید کننده کلزا در کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «کامران سلیمان پور» ظهر امروز(۴ شهریور) در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال دولت با افزایش نرخ خرید اقدامی مناسب برای حمایت از تولید کرده است، اظهار کرد: در سال جاری قیمت مصوب برای خرید کلزا  ۴۶۶۰ ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه این قیمت نسبت به نرخ سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی توانسته نظر کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیر کشت جلب کند، افزود: تولید روغن با کیفیت صنعتی و خوراکی، خوراک دام و تولید مورد نیاز در دارو سازی و شیمیایی از جمله کاربردهای دانه روغنی کلزا است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام از  افزایش میزان خرید گندم  از کشاورزان استان خبر داد و گفت: در استان ایلام تا کنون ۲۶۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شده است.

 

وی با بیان اینکه  از این میزان ۲۳۰۴۸۹ تن به صورت تضمینی و ۳۰۸۰۹ تن به صورت توافقی خریداری شده است، تصریح کرد: این میزان گندم خریداری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ هزار تن افزایش داشته است.

 


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام تصریح کرد:۵۸۰ میلیارد تومان یعنی ۹۹/۵ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

 


سلیمان پور خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده از کشاورزان از لحاظ سلامت مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه های این اداره کل است.

کد خبر 964625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha