وجود ذهن بين المللي در عرصه تبلیغ جهانی ضروري است

حجت الاسلام جهانگیری با بيان اينكه در عرصه تبلیغ جهانی باید ذهن بین‌المللی داشته باشیم و برنامه هایمان در شعاع بین المللی باشد، گفت: باید بدانیم اگر افراد در فرهنگی زیست کرده اند که مظاهر فساد دارند، واقعا افراد فاسدی نیستند.

به گزارش خبرگزاري شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «یحیی جهانگیری سهروردی» در وبینار حضور بانوان طلبه در فضای مجازی، ظرفیت ها و نیازها اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی بناست به تبلیغ دین بپردازد باید به اعزام بانوان بیش از برادران طلبه توجه داشته باشد، چرا که حضور بانوان توانا و فعال در سطح جهانی اثربخش تر است.

 

این پژوهشگر مطالعات بین الملل اسلامی افزود: در تبلیغ بین الملل بیشتر واردات داشته ایم تا صادرات؛ این در حالی است که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار جهانی و گسترده داریم و از آن غفلت می‌کنیم.


مدير كل روابط عمومي و بين الملل حوزه هاي علميه خواهران تصریح کرد: در بسیاری از مواقع مسائل تبلیغ بین الملل را به خوبی نمی شناسیم و این امر موانعی را به وجود می‌آورد، شناخت بوم زیست بسیار مهم است و باید تبلیغ براساس نوع کشور و منطقه و قاره باشد تا تاثیر داشته باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری با بيان اينكه در عرصه تبلیغ جهانی باید ذهن بین‌المللی داشته باشیم و برنامه هایمان در شعاع بین المللی باشد، افزود: باید بدانیم اگر افراد در فرهنگی زیست کرده اند که مظاهر فساد دارند، واقعا افراد فاسدی نیستند چرا که این گونه تربیت شده اند اما سرشت اصلی آنها، چنین نیست.


مدير كل روابط عمومي و بين الملل حوزه هاي علميه خواهران خاطرنشان کرد: آمار حضور ما در علوم انسانی در جهان زیر هفت درصد است و در حوزه اصول و فقه هنوز به صادرات نپرداخته ایم، در حالی که در بسیاری از کشورها در این دو عرصه به پیشرفت هایی رسیده اند.


وی گفت: در یکی از کشورها با کشیش ایرانی مواجه شدم که به دلیل نبود ظرفیت به سمت مسیحیت رفته بود، پس این نوع فضا را باید ما ایجاد کنیم و عینک ها را برداریم، با این عینک دودی که دنیا را می‌بینیم و می خواهیم با این عینک برای دنیا برنامه ریزی کنیم امکان پذیر نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری تصریح کرد: من پست مدرن را ظرفیت مهمی در تبلیغ می دانم چرا که در عرصه فرهنگ یک ظرفیت مهم است، نباید برای نجات خود در عرصه بین الملل منتظر دیگران باشیم و دست به تلاش نزنیم.
وی بیان کرد: حوزه دارای رسالت مهمی است، ما طلابی داریم که به تحصیلات بین المللی رسیده اند پس می شود در کنار سختی ها، به رشد و شکوفایی رسید.
این پژوهشگر مطالعات بین الملل اسلامی عنوان کرد: عرصه بین الملل تنها تبلیغ نیست بلکه ذهن و پژوهشگری نيز نقش موثري دارد، ما در حوزه علوم انسانی به پیشرفتی نرسیدیم در حالی که مزیت نسبی این است که در علوم انسانی به پیشرفت برسیم.
وی گفت: ما در سطح دانش های وارداتی پیشرفت داشته ایم در حالی که باید در علوم دینی و بومی خودمان نیز به مرحله پیشرفت و صادرات برسیم.

 

کد خبر 964645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha