«سه‎‌شنبه‌های تکریم»؛ جریان‌سازی تقدیر از چهره‌های اثرگذار مساجد و محلات/ حضور وزیر ارشاد در ۱۴ هفته این طرح ملی

سعادتی با بیان‌اینکه طرح ملی «سه‎‌شنبه‌های تکریم» با هدف جریان‌سازی تقدیر از چهره‌های اثرگذار مساجد و محلات با اولویت خانواده معظم شهدا در حال اجرا است، گفت: ۱۴ آئین این طرح تا پایان هفته دفاع مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» امسال به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح ملی با هدف جریان سازی تکریم چهره های فعال و اثرگذار مساجد و کانون های مساجد در محلات با اولویت خانواده شهدا در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال هر هفته سه شنبه ها اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه اولویت اجرای این طرح با خانواده معظم شهدا است، ادامه داد: معلمان نمونه، دانش آموزان شاخص، روحانیون فعال، فعالان فرهنگی هنری و دیگر چهره های شاخص و اثرگذار در کانون های مسجدی و محلات از دیگر گروه هایی هستند که در فازهای بعدی این طرح ملی مورد تقدیر و تکریم قرار می گیرند.

 

وی اعلام کرد: بعد از ابلاغ این طرح ملی به استان ها، بنابر درخواست های استانی و نیز به تناسب شاخص بودن شهدای معرفی شده، مقرر شد 14 هفته از این طرح ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود که اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» این استان ها تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد که دیروز (سه شنبه، 4 شهریور ماه) نهمین هفته این طرح ملی به میزبانی استان فارس و در آستان مقدس شاهچراغ برگزار شد.

 

سعادتی ادامه داد: علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و نیز نماینده ولی فقیه استان هم در این آئین حضور دارند. لوح تقدیر و هدایای در نظر گرفته شده از قبل برای خانواده شهدا ارسال می شود.

 

وی با بیان اینکه ستاد فهما اعتباری مجزا به این طرح ملی اختصاص داده است، گفت: علاوه بر برگزاری آئین هفتگی با حضور وزیر ارشاد در یکی از استان های چهارده گانه، دیگر استان ها و کانون ها نیز مجری این طرح هستند و استقبال بالایی از سوی بچه های مسجد از این طرح ملی صورت گرفته است.

 

سعادتی درباره نحوه انتخاب خانواده شهدایی که در این طرح تکریم می شوند، بیان کرد: این مهم از طریق معرفی ستاد استانی و با ویژگی هایی همچون اهدای چند شهید به انقلاب و نظام یا شهدای مرتبط با مناسبت ها و ... انجام می شود برای مثال در آستانه روز خبرنگار از خانواده شهید صارمی که سالروز شهادت ایشان سبب نامگذاری 17 مرداد با عنوان روز خبرنگار شده است، تقدیر شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: خانواده شهدای شاخص انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم بنابر درخواست استان ها در این طرح ملی مورد تقدیر و تکریم قرار می گیرند.

کد خبر 964680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha