پایان ماه محرم آخرین فرصت ادارات آبادان برای تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور بر لزوم تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: کلیه ادارات شهرستان آبادان تا پایان ماه محرم فرصت دارند تا در راستای تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (سه‌شنبه 4 شهریور) در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که به منظور گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و تبریک هفته دولت، خواستار تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات آبادان شد و اظهار کرد: کلیه ادارات آبادان تا پایان ماه محرم برای تشکیل شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خود فرصت دارند.

 

امام جمعه آبادان یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) را ساماندهی اوضاع جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: متاسفانه در برخی مواقع جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حد یک تذکر لسانی پائین آورده می‌شود این در حالی است که دایره این فریضه دینی بسیار وسیع است.

 

وی با بیان اینکه نباید ایام محرم ابزاری برای سرگرمی ما شود اضافه کرد: باید بکوشیم تا در این ایام مقدس رنگ و بوی حسینی بگیریم کسی که با اخلاص و به قصد تقرب در مراسم‌های خاص این ایام شرکت کند خداوند به او عزت می‌بخشد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور نماد عزاداری و سوگواری برای ائمه اطهار (ع) را برافراشته کردن پرچم سیاه بر سر درب منازل، مغازه‌ها و ادارات و پوشیدن لباس سیاه دانست و ابراز کرد: امیدواریم در این ایام رنگ حسینی بگیریم و این بدان معناست که در حوزه مدیریت و مسئولیت‌مان اجازه ندهیم تا حتی اندکی حق‌الناس به گردنمان بیاید.

 

وی تصریح کرد: اگر کاری را انجام دهیم که حقوق مردم ضایع شود به طور حتم دشمن از آن سوء استفاده می‌کند و لذا هر جا مکتب حسینی، اسلام، نظام و ارزش‌های انقلاب زیر سوال رود مقصریم؛ باید رسالت خود را در تمام شئونات زندگی و کاری حسینی‌وار به انجام برسانیم و از خداوند بخواهیم تا نهایت بهره را از این ایام نصیب‌مان کند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آبادان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و روز پزشک، بر لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات شهرستان تاکید کرد و اذعان داشت: اگر تجمعی به سبب کوتاهی مدیری در انجام وظایف و مسئولیت‌هایش شکل بگیرد که دشمنان نیز از آن استفاده ابزاری کنند این منکر است، حتی اگر کار مردم را به امروز و فردا بسپارد، باز هم منکر است و لذا شورای امر به معروف و نهی از منکر آن اداره بایستی موارد را تذکر دهد.

 

وی با بیان اینکه مسئول و یا مدیر یک اداره نباید به اعضای شورا عتاب و یا حقوقشان را کسر کند گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد با مدیر آن اداره برخورد می‌شود. رصد عملکرد مسئولان در هنگام خدمت‌رسانی به ارباب رجوع و جلب رضایت‌ مردم از اهداف شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است که باید به این مهم به صورت جدی عمل شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یکی از ثمرات تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را ارج نهادن و نگه‌داشتن حرمت دانست و بیان کرد: اگر در جایی حقوق و بیمه کارگری پرداخت نشود این منکر و کار اشتباهی است که نباید انجام شود.

 

وی مسئله مطالبه‌گری و مطالبه‌گیری را دو مقوله جدای از هم برشمرد و تاکید کرد: موافق نیستیم که برخی‌ها به بهانه مطالبه‌گری در جایی جمع و سبب خدشه‌دار شدن چهره نظام شوند، اما با کوتاهی ادارات نیز مخالفیم، اعضای شوراها باید موارد را آن گونه که هست گزارش کنند نه بر اساس حدسیات و یا آنچه که از آنها خواسته می‌شود.

 

امام جمعه آبادان ضمن انتقاد از دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط در خصوص عدم سیاهپوش کردن شهر آبادان به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سالار دین عنوان کرد: شهر آبادان از حیث سیاه‌پوش کردن برای محرم آن وجهه لازم را ندارد و این در شان مردم و شهری که حسینیه‌های زیادی دارد و دروازه ورود تشیع بوده نیست، لذا شهرداری‌های مناطق، حسینیه‌ها، اصناف و ادارات بایستی در این باره کمک کنند و هر کس یک پرچم سیاه بر سر درب محل کار و یا منزلش برافراشته دارد.

 

وی از برخی افراد که هنور حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنند به صورت جدی انتقاد کرد و ادامه داد: در حوزه گردشگری برخی گروه‌هایی را تشکیل داده‌اند که در قالب گردشگری به دیگر شهرها می‌روند و حرمت‌شکنی می‌کنند و این درست نیست لذا باید در این زمینه تذکر جدی به آنها داده شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسئله بایدها و نبایدها است، لذا باید دسترسی مردم به مسئولان راحت باشد.

 

وی بر لزوم مطالبه معروف‌ها از طریق شوراهای امر به معروف و نهی ازمنکر ادارات تاکید کرد و اظهار داشت: این شوراها باید در امر مطالبه‌گری از اداره خود حقوق ارباب رجوع و کارکنان را بدهند و ما نیز ضمن ارائه آموزش‌های لازم به اعضای شوراها، اجازه هیچ‌گونه سوء استفاده‌ای تحت لوای این شورا را به هیچ کس نمی‌دهیم.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به چالش‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شهرستان آبادان از جمله فاضلاب، زیرساخت‌ها، آب، فاضلاب، فضای سبز، اشتغال جوانان بیان کرد: باید برای رفع معضلات و مشکلات شهرستان برنامه‌ریزی، کمک و مدیریت صورت گیرد، در بحث کرونا بسیاری از جوانان ما به میان آمدند و به پرستاران کمک‌های زیاد و قابل تحسینی کردند و در زمینه کمک به رفع مشکلات شهری نیز قادر به ورود هستند ضمن اینکه سمن‌ها نیز باید به کمک بیایند.

 

وی تصریح کرد: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در محله‌ها و بسیج محلات برای پیشگیری از منکر می‌توانند شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان یکی دیگر از مصادیق منکر را گران‌فروشی دانست یاد آور شد: اگر بدون دلیل موجه امر صادرات و واردات کالا نیز متوقف شود این کار منکر است و باید تذکر داده شود.

 

کد خبر 964759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha