اجرای طرح نذر سلامت در بندر آستارا

خورشیدی از اجرای طرح نذر سلامت در مساجد و هیئت های مذهبی شهرستان آستارا خبر داد.

«حسین خورشیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: طرح نذر سلامت با مشارکت اعضای جوانان هلال احمر و هیئت امناء های مساجد و هیئت های مذهبی در مساجد آستارا آغاز شده و تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با اشاره به اینکه در هریک از مساجد و هیئت های مذهبی ۵ خادم جوان جمعیت هلال احمر اعم از آقا و خانم مستقر شده است، افزود: ارائه توصیه ‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه عزاداری توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم مستقر شده، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله ۲ متری از جمله اقداماتی است که جوانان جمعیت هلال احمر در راستای اجرای طرح نذر سلامت انجام می دهند.

 

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح به عزادارانی که دارای ماسک نیستند ماسک اهدا شده تا عزاداران با رعایت کامل اصول بهداشتی در برنامه ها و مراسم های عزاداری شرکت کنند.

 

خورشیدی گفت: تب ‌سنجی و غربالگری عزاداران در هنگام ورود به مساجد و هیئت های مذهبی از دیگر اقداماتی می باشد که در قالب اجرای این طرح انجام می شود.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا اضافه کرد: بی ‌تردید حفظ سلامت مردم، به ویژه عزاداران حسینی(ع) از برنامه های جمعیت هلال احمر است تا عزاداران در صحت و سلامت کامل از فیوضات این ماه عزیز بهره‌ مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور جوانان هلال احمر در مساجد، هیئت های مذهبی و حسینه ها علاوه بر انجام کاری خداپسندانه برای عزاداران حسینی؛ حلقه ای امن برای سلامتیشان ایجاد می کند.

 

خورشیدی گفت: ارزشمند است جوانان عضو جمعیت هلال احمر برای برگزاری هر چه بهتر سوگواری ها و مراسم های عزاداری بسیج شوند تا گسترش کرونا ویروس را در این ایام به حداقل برسانیم.

کد خبر 964771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha