آمادگی آستان مطهر علوی برای برپایی مراسم عاشورای حسینی

دبیرخانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: مسئولان این آستان و موکب های حسینی و فرماندهی پلیس در نجف اشرف برای برپایی مراسم عاشورای حسینی آماده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، دبیرخانه آستان مطهر امام علی(ع) نشستی را به ریاست «رضوان صاحب رضا» دبیرکل آستان مطهر علوی و با حضور «طالب اللیباوی» عضو شورای اداری و فرمانده پلیس استان نجف اشرف و مسئولان بخش های مختلف آستان علوی و مسئولان موکب ها و هیئت های حسینی این استان در مهمانسرای امام حسن مجتبی (ع) برگزار کرد.

 

معاون دبیرکل آستان مطهر علوی در این نشست تاکید کرد: دبیرخانه این آستان برای همکاری و خدمت رسانی به موکب ها و هیئت های حسینی به منظور برپایی مراسم عاشورای حسینی آماده است.

 

وی گفت: تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی براساس توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان و دستورالعمل های ستاد بحران در استان نجف اشرف برای برپایی مراسم عاشورای حسینی اتخاذ شده است.

 

در همین حال، وزارت ترابری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: اتاق عملیاتی برای انتقال عزاداران دهم ماه محرم به کربلای معلی تشکیل شده است.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: حمل و نقل عزاداران حسینی براساس دستورالعمل های ستاد بحران و باتوجه به تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

 

در این بیانیه آمده است: همه مراکز و اداره های عراق با هماهنگی مقامات مسئول برای موفقیت مراسم عاشورای حسینی تلاش می کنند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: شرکت راه آهن سراسری عراق 15 قطار جدید برای انتقال زایران در محورهای بغداد – کربلا و بغداد – استان های جنوبی آماده کرده است.

 

براساس این بیانیه، شرکت حمل و نقل عمومی نیز 450 اتوبوس جدید برای انتقال زایران از محور بغداد – الحلة در نظر گرفته است. اداره حمل و نقل خصوصی نیز وظیفه انتقال زایران از محور الحیدریه به سمت نجف اشرف و منطقه الهندیه را برعهده گرفته است.

 

کد خبر 964788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha