ضرورت بازگشایی مهدهای کودک/ سردرگمی زنان شاغل از وضعیت تعطیلی مهدهای کودک

حسینی گفت: ادامه تعطیلی مهدهای کودک مشکلات زیادی برای مربیان و صاحبان مهدهای کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهدهای کودک با توجه به پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید مهدی حسینی» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ادامه تعطیلی مهدهای کودک مشکلات زیادی را برای مربیان و صاحبان مهدهای کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهدهای کودک با توجه به پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: ۲۴۵ مهدکودک در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۳ مهد کودک شهری، ۷۵ مهدکودک روستایی و ۴۷ مهد کودک نیز در حاشیه شهرها وجود دارد.

 

حسینی متذکر شد: ۱۱۵ مهدکودک در استان گلستان ملکی و ۱۳۰ مهدکودک استیجاری است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ مربی، مسئول فنی و موسسان در این مهدهای کودک مشغول به فعالیت هستند.

 

وی افزود: بیش از 227 هزار کودک در سطح استان داریم که از این میزان هشت هزار و ۹۴۳ نفر در مهدهای کودک استقرار دارند که چهار درصد کودکان استان را شامل می شود و از این نظر نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد است شرایط نگهداری کودکان در مهدهای کودک استان پایین تر است.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ابراز داشت: مهدهای کودک مراکزی هستند که مسئول نگهداری و پرورش کودکان زیر سن دبستان بوده و با ایجاد فضای شاد و ایمن و با ارائه آموزش های مطابق سن کودکان نسبت به پرورش رشد همه جانبه کودکان اقدام می کنند.

 

حسینی یادآور شد: مهدهای کودک با ارائه خدمات توسط مربیان آموزش دیده، مشاورین و مربیان فوق برنامه نسبت به ارائه خدمات بررسی وضعیت رشد جسمانی و روانی، آموزش کنترل خشم و مهارت نه گفتن از طریق داستان و نمایش اقدام می کنند.

 

وی افزود: تعطیلی طولانی مدت مهدهای کودک مشکلات عدیده ای برای صاحبان امتیاز و خانواده های کودکان و پرسنل این مراکز ایجاد کرده است که تعطیلی و یا درخواست ابطال امتیاز مهدهای کودک و ایجاد مشکلات اقتصادی برای صاحبان امتیاز که اکثراً از زنان سرپرست خانوار هستند می توان اشاره کرد و همچنین زنان شاغل از وضعیت تعطیلی مهدهای کودک سردرگم هستند.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: حضور کودکان در مراکز غیر مجاز که بدون رعایت استانداردهای لازم اقدام به نگهداری از کودکان می کنند و عدم آمادگی کودکان برای ورود به آموزش رسمی کشور از جمله معضلات تعطیلی مهدهای کودک به شمار می رود.

 

 

کد خبر 964902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha