توجیه حضور آمریکا در سوریه و همکاری با داعش

ارتش روسیه می گوید ایالات متحده برای توجیه استقرار نظامی غیرقانونی خود در کشور سوریه همچنان به حمایت از تروریست های تکفیری ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، ارتش روسیه می گوید ایالات متحده برای توجیه استقرار نظامی غیرقانونی خود در کشور سوریه همچنان به حمایت از تروریست های تکفیری ادامه می دهد. گفته می شود بیشتر تروریستها در منطقه التنف در جنوب سوریه تحرکاتی دارند.

 

تروریست ها با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی گفتند: بازسازی اقتصادی اجتماعی سوریه و برقراری روابط بین قبایل محلی عرب و دولت دمشق را مختل می کنند. چنین شرایطی در درجه اول به نفع ایالات متحده است و اجازه می دهد حضور خود در شرق این کشور را توجیه کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سخنگوی نیروهای روسی در سوریه روز سه شنبه گفت: تروریست ها بعد از استقرار نیروهای آمریکایی در میادین نفتی به یکباره ظهور پیدا کردند و معلوم است که از سوی آمریکا حمایت می شوند.

 

 

به گفته این سخنگو طی یک ماه گذشته ، صحرای سوریه شاهد افزایش چشمگیر فعالیت شبه نظامیان متشکل از تروریست های داعش بود. بسیاری از گروه های تروریستی با اقدامات خرابکارانه در تاسیسات نفت و گاز سوریه منطقه را بی ثبات می کنند.

 

سخنگوی ارتش روسیه افزود: یک ژنرال بلندپایه روسی در استان دیرالزور در انفجاری کشته شد. نیروهای روسی و نیروهای دولتی سوریه برای پاکسازی منطقه از آخرین بقایای تروریستها عملیات پاکسازی وسیعی آغاز کرده اند.

 

این عملیات تاکنون منجر به از بین بردن 327 تروریست، 134 پایگاه  و 17 انبار  مهمات در استان های شرقی سوریه شده است.

 

در اواسط ماه می ، تعدادی از اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش اعتراف كردند كه با نیروهای نظامی آمریكا مستقر در پایگاه التنف برای انجام اقدامات ترور و خرابكاری همکاری نزدیک داشته اند.

 

کمک های نظامی روسیه ، که به درخواست رسمی دولت سوریه صورت می گیرد ، به ارتش این کشور کمک کرد تا مناطق اصلی را از گروه های شبه نظامی تحت حمایت خارجی ها بازپس بگیرد. نیروی هوایی روسیه پوشش هوایی عملیات آزادسازی سوریه فراهم می کند.

کد خبر 964932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha