نیاز به تسهیل گری سازمان ها برای رفع مشکلات کارخانه های تولید شیر خشک فارس

فروغان گفت: برای رفع موانع و مشکلات کارخانه های تولید شیر خشک فارس در حوزه صادرات به تسهیل گری و حمایت و راهکارهای قانونی نیروی انتظامی، گمرک و استاندارد فارس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (چهارشنبه 5 مرداد) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: مواجهه با مشکلات اقتصادی 2 سال گذشته در کشور، فعالان اقتصادی را آسیب پذیرتر کرده است.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: برای حمایت و رسیدگی به این وضعیت لازم است در مورد اجرای قوانینی که برای شرایط عادی وضع شده، تجدید نظر شود.

وی اضافه کرد: سپرده شدن اختیارات در شرایط بحران به بانک مرکزی باعث ایجاد مشکلاتی همچون شاهد افزایش قاچاق در جامعه، افزایش مشکلات اقتصادی، آسیب پذیر و غیر فعال کردن واردکنندگان و صادرکنندگان واقعی در پی داشته است.

فروغان تصریح کرد: اجرای قوانین بهبود مستمر فضای کسب و کار تنها قانونی است که توسط بخش خصوصی تدوین شده می تواند مشکلات اقتصادی امروز را کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکل شرکت های تولید شیر خشک در استان فارس بیان کرد: برای رفع موانع و مشکلات این کارخانه ها در استان در حوزه صادرات به تسهیل گری و حمایت و راهکارهای قانونی نیروی انتظامی، گمرک و استاندارد فارس هستیم.

فروغان تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، منفعت ورود یک دلار به کشور به تمام مردم بازمی گردد و برای نسل آتی ما نیز پیامدهای مطلوب خواهد داشت.

«هادی حنایی» نیز در این جلسه با اشاره به نقش تفکرات سنتی در حوزه صادرات گفت: نباید برخی تفکرات سنتی، غلط و ناآگاهانه در روند صادرات استان خللی ایجاد کنند.

نائب رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: بی اطلاعی برخی بخش ها از روند فعالیت سایر دستگاه ها مشکل ساز می شود که از نمونه این ساز و کارهای جدید می توان به پیگیری صدور مجوزها به صورت آنلاین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: لازم است تا برای توسعه صادرات در رفع مشکلات داخلی بکوشیم تا فقط برای رفع مشکلات خارجی در این حوزه بخواهیم وقت صرف کنیم.

«سکینه سیاحی» با اشاره به روش های موثر حفظ بازارهای بین المللی در حوزه صادرات در این جلسه گفت: کمبود کالا در بازار داخل نباید بهانه ای برای متوقف کردن صادرات باشد زیرا باعث از دست رفتن بازارای جهانی برای تاجران ما خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات استان فارس ادامه داد: نباید به اعتماد مشتریان خارجی، خدشه وارد شود زیرا تلاش تجار ما برای کسب اعتبار در بازارهای جهانی را از بین می برد.

کد خبر 965060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha