مدیران برای تامین منابع، پیگیر اعتبارات ملی باشند

با دستور استاندار خراسان شمالی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مدیران موظف به پیگیری و جذب اعتبارات بیشتر علاوه بر اعتبارات مصوب استانی شدند که سازمان مدیریت وبرنامه ریزی باید گزارش عملکرد جذب اعتبار مدیران را هر سه ماه یکبار ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» امروز چهارشنبه (۵ شهریور) در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه استان نیاز دارد که بخش خصوصی در تمامی حوزه ها پررنگ شود، گفت: برای پیشرفت و آبادانی، بخش خصوصی توانمند است که می تواند کاری کند.

 

استاندار خراسان شمالی افزود: بخش خصوصی باید در حوزه آموزش و پرورش از پایه های اصلی توسعه استان فعال شود و میزان مشارکت این بخش ارتقاء یابد.

 

وی با تأکید بر اینکه تا یک هفته آینده در ۵ شهرستان باقیمانده به تفکیک بخش خصوصی و دولتی زمین هایی با کاربری آموزش به آموزش و پروش تحویل داده شود، تصریح کرد: مردم استان باید از حداقل امکانات و داشته ها برخوردار باشند.

 

شجاعی در خصوص توزیع اعتبارات استان با بیان اینکه آنچه اعلام شد قابل تغییر است، گفت:  مدیران می توانند اولویت های کاری خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کنند تا تغییرات لازم صورت بگیرد.

 

استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: مدیران برای تامین منابع باید پیگیری های بیشتری از سطح ملی داشته باشند و به اعتبارات استانی اکتفا نکنند و  مدیر باید بتواند از سطح ملی اعتبار بگیرد و ملاحظات را کنار بگذارد.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات کشور توزیع نمی شود و در قالب برخی ردیف های ملی نزد وزارتخانه ها و سازمان مدیریت باقی می ماند، مدیران را موظف کرد برای جذب اعتبارات مازاد اعتبارات استانی از وزارتخانه های متبوع پیگیر باشند.

 

شجاعی همچنین تأکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید هر سه ماه گزارش پیگیری های مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات از سطح ملی را ارائه کند.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که مازاد اعتبارات استان را بتواند از سطح ملی اعتبار جذب کند از درصد اعتبارات سایر دستگاه های کم کار در این بخش کم و به آن اضافه می کنیم.

 

وی با بیان اینکه سماجت، لجاتت، ماندن و راضی نشدن مدیر می تواند منجر به جذب اعتبارات شود، افزود: قرارگاه خاتم در ۲۵ استان کشور پروژه دارد که با همکاری سپاه استان پیگیری کردیم این قرارگاه برای اجرای پروژه های مختلف وارد این استان نیز شود.

 

«علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا امسال در وضعیت خاص مدارس تشکیل خواهد شد، گفت: نبود امکانات سخت افزاری و عدم دسترسی به اینترنت از جمله عوامل استفاده نکردن برخی از دانش آموزان از برنامه آموزشی شاد است که تلاش می کنیم در سال تحصیلی جدید این اشکالات برطرف شود.

 

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نحوه تشکیل کلاس ها در شهرها با وضعیت قرمز، نارنجی و سفید متفاوت است.

 

بیگ زاده با بیان اینکه مدارس غیر دولتی باید سهم قابل توجهی در حوزه آموزش استان داشته باشند و بخش دولتی باید برای تسریع امور حمایت های لازم را در دستور کار داشته باشد، افزود: از سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان و اختصاص ٣۵ میلیارد تومان اعتبار حرکت خوبی در این حوزه آغاز شد که با پیگیری های صورت گرفته امسال نیز ۵٠ میلیارد تومان اعتبار برای بخش علمی و فناوری استان اختصاص داده می شود.

 

 

 

کد خبر 965077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha