۱۵ شهریور آخرین فرصت ثبت نام در سامانه کارا

حسینی کاشانی، با اشاره به فرصت ثبت نام درسامانه کارا، گفت: فعالان فرهنگی،هنری، رسانه‌ای و قرآنی دارای بیمه استان تا ۱۵ شهریور و فعالان فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه فرصت ثبت نام دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ار قم، «سید موسی حسینی کاشانی» امروز(چهارشنبه 5 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران که به مناسبت هفته دوبت انجام شد به تشریح عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به اقدامات انجام شده از سال ۹۲ تا  ۹۸ در این استان گفت: در بخش زیرساخت‌های فرهنگی از ۷ هزار متراژ در سال ۹۲ به بیش از ۹ هزار متر در سال ۹۸ رسیدیم.

 

 وی با بیان اینکه بهره برداری از کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی واقع در خیابان امام خمینی(ره) را در دستور کار داریم افزود: با بهره برداری از این دو مجموعه بخش دیگری از کمبود سرانه فرهنگی استان نیز مرتفع می‌شود.

 

حسینی کاشانی ادامه داد: مجوزهای کتاب از ۶ هزار در سال ۹۲ به ۱۰ هزار عنوان درسال 98 رسید و علاوه بر این تیراژ کتاب نیز از ۱۵ میلیون به ۱۸ میلیون افزایش یافت.

 

وی یادآور شد: با وجود افزایش ۲ هزار مترمربعی زیرساخت فرهنگی همچنان استان قم با استانداردهای موجود در این زمینه فاصله دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، درجه اداره کل از درجه یک به ۲ در سال های اخیر پیدا کرد که این اقدام، موجب افزایش پست‌های سازمانی شد..

 

حسینی کاشانی با بیان اینکه تعداد موسسه‌های فرهنگی هنری قم از ۲۲۴ در سال ۹۲ به ۳۷۹ موسسه افزایش یافته است گفت: در این مدت، تعداد کتابفروشی‌ها قم از ۱۱۰ به ۲۰۰مورد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به تعداد موسسه‌های قرآنی قم گفت: تعداد این موسسات از ۲۱ موسسه در سال ۹۲ به ۵۶ موسسه در سال ۹۸ افزایش یافته‌است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به بخش نمایش اشاره کرد و افزود: تعداد نمایش‌های استان از ۱۲ در سال ۹۲ به ۴۹ نمایش در سال ۹۸، تعداد سالن نمایش از ۵ به ۷، نمایش‌های هنری از ۴۶ به ۶۸ مورد و تعداد تماشاچیان تئاتر نیز از ۲۷ هزار به ۱۱۳ هزار مورد افزایش یافته است.

 

وی همچنین به مطالبات اهالی فرهنگ و هنر آسیب دیده ناشی از کرونا، اشاره کرد وگفت: تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط فعالان این عرصه در سامانه کارا ثبت شده و بخشی نیز پرداخت شده است

 

حسینی کاشانی، با اشاره به فرصت ثبت نام درسامانه کارا، گفت: فعالان فرهنگی،هنری، رسانه‌ای و قرآنی دارای بیمه استان تا ۱۵ شهریور و فعالان فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه فرصت ثبت نام دارند.

 

 

کد خبر 965248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha