رسانه ها در خط مقدم مطالبه گری هستند

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مواظب باشیم مطالبه گری از فضای اجتماعی و مطالبات به حق جامعه تبدیل به نزاع سیاسی و صف امنیتی نشود، گفت: رسانه ها در خط مقدم مطالبه گری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، « محمد هادی طهرانی مقدم» در برنامه صبح شرقی بیان داشت: مطالبه گری در کلان به عنوان درخواست و بازخواست و در مفهوم به نظارت همکاری و پی گیری یک نیاز اجتماعی مطرح می شود.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان ادامه داد: مطالبه گری رویارویی با نظام اجتماعی نیست بلکه در مفهوم ذیل حقوق شهروندی تعریف شده است.

 

طهرانی مقدم با اشاره به اینکه قوانین و بخشنامه های خوبی در نظام سیاسی و اداری کشور برای جایگاه مطالبه گری دیده شده است، یادآور شد: آنچه که مطالبه گری را با چالش روبه رو کرده فقر و شناخت از مطالبه گری و شیوه اجرای آن مقوله است.

 

وی افزود: نبود مطالبه گری و آگهی نداشتن از روش های پیگیری آن ضمن به وجود آوردن آسیب ها و انحرافات و کاهش نشاط و مشارکت سبب می شود شیوه مطالبه گری از مسیر به حق خودش به بیراه منتقل شود و ممکن عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر اقرار نکنیم امروز رسانه ها در خط مقدم مطالبه گری هستند و رسانه نقش اصلی را بازی می کنند.  

 

طهرانی مقدم با اشاره به اینکه مطالبه گری به عنوان بستر اجتماعی یاد می شود، یادآور شد: نظام آموزشی مطالبه گری تقویت و یا تغییر کند و این آموزش برعهده اصحاب رسانه ها است.  

 

وی با تاکید بر اینکه مواظب باشیم مطالبه گری از فضای اجتماعی و مطالبات به حق جامعه تبدیل به نزاع سیاسی و صف امنیتی نشود، افزود: مطالبه گری  به هیچ عنوان رابطه مستقیم با فضای امنیتی ندارد.   

 

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فضای امنیتی سبب می شود که مطالبه گری کاهش پیدا کند و نیازهای جامعه نادیده گرفته شود، ادامه داد: هر رسانه ای که از عقبه  مردمی و مخاطب بیشتری برخوردار باشد در مطالبه گری موفق خواهد بود.

 

طهرانی مقدم گفت: تمام مطالبات ما در چارچوب قانون مطرح شود.

کد خبر 965275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha