کشاورزان از فرصت رایگان اجرای طرح کاداستر در بخش خبوشان غافل نشوند

بخشدار خبوشان گفت: طرح کاداستر با استقرار یک تیم در بخش خبوشان در حال اجرا است و باید کشاورزان از فرصت رایگان اجرای آن غافل نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، «محمد علی فتاحی» در نشست نمایندگان اراضی کشاورزی تیتکانلو در محل بخشداری گفت: جاماندگان از این طرح اگر بعد بخواهند در این بخش اقدام کنند  به ازای هر هکتار باید سه میلیون ریال در کنار هزینه های رفت و آمد به ادارات شهرستان و استان بپردازند.

 

بخشدار خبوشان مزایای مشارکت در طرح کاداستر را برای مالکان، تثبیت و شفافیت مالکیت زمین ها به عنوان مقدمه صدور سند مالکیت عنوان کرد و افزود: طرح کاداستر یک برنامه زیربنایی برای تهیه بانک اطلاعاتی زمین های کشاورزی و استفاده از آن در برنامه ریزی های توسعه ای است.

 

وی گفت: از منظر فردی نیز به خصوص کسانی که در برنامه های اقتصادی خود به سند مالکیت نیاز داشته و با صرف وقت و هزینه های زیاد و گذشتن از بروکراسی های ادارای زحمات زیادی را متحمل شده اند و یا کسانی  که املاک و اموال ارزشمند زیادی دارند ولی به دلیل نداشتن سند مالکیت  در اعتبار سنجی بانکها و موسسه های  مالی و اعتباری برای وثیقه  و تضمین از آن نمی توانند استفاده کنند، اهمیت آن را به خوبی می دانند.

 

امام جمعه بخش خبوشان هم با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: اقتصاد خانوارهای بسیاری بر اساس کشاورزی است و رسیدن به شرایط مطلوب نیازمندان طرح های بنیادی از جمله اجرای طرح کاداستر است.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: طرح کاداستر یکی از پایه های برنامه ریزی های آینده در بخش کشاورزی است و ضرورت همکاری در اجرای آن برکسی پوشیده نیست.

 

وی گفت: از مالکان زمین ها می خواهیم  برای سرعت دهی در پیشرفت اجرای طرح کاداستر پای کار آمده و همکاری کامل با تیم اجرا داشته باشند.

 

در این جلسه از اعضای شورای اسلامی تیتکانلو و نمایندگان کشاورزان خواسته شد برای تسریع  در پیشرفت  کار ضمن اطلاع رسانی و انتقال اهمیت موضوع  به زیر مجموعه های خود با مجری طرح نهایت همکای را داشته باشند.

 

طرح کاداستر در کمتر از 50 درصد زمین های کشاورزی تیتکانلو اجرایی شده است.

کد خبر 965332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha