عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران و محرمی که تعطیلی بردار نیست

عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران، براساس مصوبه ستاد کرونا با عزاداری و تعزیه خوانی از کودکان مازندرانی در خیابان و معابر، گامی برای زنده نگه داشتن محرم و یاد امام حسین(ع) و یارانش در این ایام کرونایی و اینکه محرم تعطیلی بردار نیست.

خبرگزاری شبستان -مازندران؛ امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم عزاداری متفاوت‌تر از هر سال در سراسر کشورمان و از جمله مازندران برگزار می شود و امروز در هفتم ماه محرم هم شاهد برگزاری عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران بودیم.

سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلا مازندران با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت ششم ماه محرم روز حضرت قاسم(ع) را به شکلی نو و متفاوت تر از همیشه برگزار کرده است.

براساس این گزارش عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران، در قالب کاروان « من هم قاسم هستم» با اجرای برنامه های متنوع مذهبی همچون اجرای تعزیه خوانی، گروه سرود، همخوانی و مدیحه سرایی با اجرای دانش آموزان بسیجی در مجتمع های مسکونی بزرگ مرکز استان مازندران برگزار شد.

در این شب‌ و روزهایی که اغلب هیئت‌ها در فضای باز و به گونه‌ای دیگر مراسم را برگزار می‌کنند؛ عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران، براساس مصوبه ستاد کرونا با عزاداری و تعزیه خوانی از کودکان مازندرانی در مجتمع های مسکونی ساری دل هر زن و مرد این دیار را کربلا را طور دیگری برای ما تداعی می‌کند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  تربیت انسان های متعهد، فداکار، ایثارگر و دارای روحیه جهادی

«علیرضا سعدی‌پور» گفت : مکتب امام حسین، مکتبی انسان ساز است و آموزه های این مکتب به تربیت انسان های فرهیخته در جامعه ما انجامیده است و آموزش و پرورش هم براساس سند تحول بنیادین باید  به تربیت انسان های متعهد، دلسوز، فداکار، مقاوم، ایثارگر و دارای روحیه جهادی تلاش کند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران  اظهار کرد: برهمین اساس و با هدف روحیه ایثار در جامعه و تلاش برای ترویج شعائر دینی، عزاداری متفاوت احلی من العسل در مازندران، در قالب کاروان « من هم قاسم هستم» در ساری مرکز مازندران اجرایی شد.

وی افزود: با اجرای برنامه های متنوع مذهبی همچون اجرای تعزیه خوانی، گروه سرود، همخوانی و مدیحه سرایی با اجرای دانش آموزان بسیجی در مجتمع های مسکونی بزرگ مرکز استان مازندران گامی برای نهادینه کردن ارزش های دینی و مذهبی است.

سعدی پور با اشاره به انفاق، به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد امام حسین(ع) در آشکار و نهان خاطر نشان کرد: این رفتار شایسته امام حسین(ع) سرمشق همه ما پیروان این امام بزرگوار است و بر همین اساس، توزیع کمک های مومنانه را برای دانش آموزان و مردم عزیز با دستور مقام معظم رهبری در دستور کار داریم.

به گزارش شبستان، سال های گذشته این کودکان با همین شور و شعور حسینی کودکانه خود،  به نوحه‌سرایی و سخنرانی در خیابان ها و معبر برای سید و سالار شهیدان می پرداختند و اکنون که حرکت دسته‌های عزاداری به مرکز شهر و دیگر هیئت‌ها ممنوع شده، به تعزیه خوانی و تصویرسازی از کربلا در مجتمع های بزرگ مسکونی پرداختند.

آری محرم تعطیل شدنی نیست و نمی توان این دلدادگی ها را از بزرگ و کوچک این مردم گرفت و اکنون این کودکان حسینی، با اجرای برنامه های تعزیه خوانی و مدیحه سرایی، ارزش های والای انسانی در قیام امام حسین(ع) را بازخوانی کردند تا اعلام کنند که محرم تعطیلی بردار نیست.

کد خبر 965405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha