برگزاری جایزه ادبی «سکوت» در شهر نوش آباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: «جایزه ادبی سکوت» همراه با بزرگداشت معلم فرزانه و پیشکسوت شهر نوش آباد «مرحوم علی سکوت» در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: جایزه ادبی «سکوت» همراه با بزرگداشت معلم فرزانه و پیشکسوت شهر نوش آباد «مرحوم علی سکوت» با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر شهر نوش آباد در کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این جایزه در دو بخش«شعر» و «داستان» به همت کانون توسعه فرهنگی کودکان شهر نوش آباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، شهرداری و شورای اسلامی شهر نوش آباد برگزار شد.

 

ضابطی با اشاره به جایگاه و ارزش شغل معلمی و نقش آن ها در پیشبرد اهداف و تربیت انسان های فرهنگ ساز گفت: در همین راستا و برای ارج نهادن به جایگاه شریف معلم، جایزه ادبی سکوت برای نخستین بار از اریبهشت ماه سال جاری کلید خورد  و همزمان با ایام سوگواری سید الشهدا (ع) خاتمه یافت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: هیئت داوران این جشنواره در بخش داستان از بین آثار رسیده به دبیرخانه، در مقطع ابتدایی «ریحانه دهقانی» را حائز رتبه نخست دانست؛ «مینا کاه» و «سارا سادات فاطمی» به صورت مشترک دوم و «مهدی پناهی» و «شادی میرزاپور» را به صورت مشترک به عنوان نفر سوم انتخاب کرد.

 

سعید ضابطی بیان داشت: در مقطع متوسطه در بخش داستان، هیأت داوران هیچ اثری را حائز رتبه نخست ندانست. در این بخش «فاطمه مزرعتی» حائز رتبه دوم شد و «سید امین قریشی» به عنوان نفر سوم معرفی و تقدیر شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: در بخش شعر، هیأت داوران هیچ اثری را حائز رتبه نخست ندانست. در این بخش. «امیر علی امانی پور» نفر دوم شد و «غزل عصارزاده» به عنوان نفر سوم  انتخاب و معرفی کرد.

 

ضابطی یادآور شد: این اداره در حال تدوین برنامه هایی با همکاری کمیسیون های فرهنگی شهرهای تابعه این شهرستان است و امیدوارم با همت و همکاری بیشتر، این جشنواره در سال های آتی در قالب شهرستانی و استانی اجرا شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر تعامل بیشتر شهرهای این شهرستان و انعکاس طرح ها و ایده ها با این اداره خواستار انعکاس و شرکت بیشتر در طرح سراسری جام باشگاه های کتابخوانی شد تا علاقه مندان از آورده های این جام بهره مند شوند.

 

ضابطی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر نوش آباد که حامی برنامه های فرهنگی هنری در این شهر هستند افزود: استفاده از بافت های قدیمی شهر نوش آباد برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری در قالب گذر فرهنگی شهر نوش آباد، راه اندازی جام باشگاه های کتابخوانی کمک شایانی به انجام فعالیت های فرهنگی هنری در این شهر کرده و موجب معرفی بیشتر ظرفیت های فرهنگی هنری این شهر در سطح استان و کشور می شود./

 

کد خبر 965448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha