دلدادگی به سیدالشهدا (ع) با چاشنی مسئولیت پذیری/ هیئت‌هایی در تراز انقلاب

دلدادگان و دوستداران حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به اقامه عزا می پردازند و شور و شعف وصف ناپذیری را به منحصه ظهور می رسانند.

خبرگزاری شبستان_ کرمانشاه: اینجا کرمانشاه است؛ دروازه عتبات عالیات و مقام معظم رهبری چه زیبا در وصف ین استان فرمودند«سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی ».

شور حسینی در این روزها و شب ها در استان موج می زند و خیل عظیم عشاق با برپایی تکایا و هیئات مذهبی براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا ابراز می کنند.

امسال محرممان متفاوت از سالهای گذشته است اما شور و شعف و شعور حسینی همان است. ممکن است برخی از آیین ها برگزار نشود و یا نحوه عزاداری ها متفاوت از سال های گذشته باشد اما امسال مردم بیشتر قدر عزاداری ها را می دانند؛ هیئت های عزاداری در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کردند تمامی آیین های عزاداری براساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر آنچه به هیئت های عزاداری ابلاغ شده است را اجرایی می کنند.

آری هیئتی ها و بچه های انقلاب همیشه گوش به فرمان ولی امر هستند و در طول تاریخ انقلاب این را نشان دادند.

               

*هیئتی های مطیع اوامر رهبری پیشگام در اجرایی کردن پروتکل های بهداشتی

حجت الاسلام یوسف احمدی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: هیئت های عزاداری دراستان کرمانشاه که مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، پروتکل های بهداشتی را به بهترین نحو ممکن اجرا می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر نظارت بر هیئت های عزاداری افزود: امسال برخی محدودیت ها در آیین های عزاداری اعمال شده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سخنان متفاوتی درباره نحوه برپایی عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع ) وجود داشت که مقام معظم رهبری فرمودند هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد مبنای عمل است.

وی افزود: بر همین مبنا هیئتی ها نیز طبق نظر معظم‌له عمل می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما مطیع امر مقام معظم رهبری هستیم و ایشان فرمودند مراسم عزاداری را بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برگزار می کنیم.

 حجت الاسلام احمدی گفت: مساجدی که فضای باز نداشتند مراسم عزاداری را تعطیل کردند، اما در مساجدی که امکان برگزاری وجود داشت در حیاط مسجد، کوچه ها، مدارس و تکایا که فضای غیر مسقف دارند مراسم عزاداری برگزار می شود.

وی عنوان کرد: هیئتی ها به تاسی از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند اگر تنها باشم و یک نفر روضه بخواند مجلس عزای سیدالشهدا(ع ) را تعطیل نخواهم‌کرد، پای کار آمدند و امسال محرمی متفاوت را تجربه می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: به هیاتی که قصد برگزاری دسته‌جات را دارند تذکرات لازم از سوی دستگاه انتظامی و نظامی ارائه شده همچنین تذکرات لازم درباره ممنوعیت برپایی ایستگاه های صلواتی و پخت نذری نیز داده شده است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: هیات مذهبی با ثبت نام در سامانه بیرق متعهد به پذیرش پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا شده اند.

وی از آموزش و پرورش و ورزش و اداره کل ورزش و جوانان برای در اختیار قرار دادن فضاهای ورزشی و آموزشی جهت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع ) تقدیر کرد.

 

کد خبر 965453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha