کاهش ۸۵ درصدی درآمد گردشگری خراسان جنوبی با شیوع کرونا

رمضانی گفت: بیماری کرونا ۸۵ درصد اقتصاد و حجم گردشگر ورودی به استان خراسان جنوبی را کاهش داده است.

«حسن رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بهره برداری 14 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: از این تعداد 9 خانه بوم گردی است که افتتاح شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: با بهره برداری از خانه های بوم گردی هم به ظرفیت پذیرش گردشگر و هم اقامت استان اضافه شده است؛ همچنین در سال آخر دولت، در آبان ماه «هفته گردشگری»، و در ایام بهمن ماه امسال تعداد دیگری از پروژه های میراث فرهنگی و گرشگری افتتاح خواهد شد.

 

ظرفیت پذیرش اقامت در خراسان جنوبی ۲ برابر می شود

رمضانی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 99، ظرفیت پذیرش اقامت در خراسان جنوبی دو برابر وضعیت موجود خواهد شد، چراکه با افتتاح چندین پروژه در این مدت زمینه جذب گردشگر را در استان برای همه سلائق با ایجاد دهکده گردشگری، اقامتگاه های بیابانی، اقامتگاه های فرهنگی، علمی و ادبی همانند شهر خوسف، منازل کوهستانی و آثار تاریخی فراهم می شود.

 

وی با اشاره به شرایط کرونا در جامعه، گفت: مجموعه اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی در خراسان جنوبی تعطیل نیستند ولی تابع شرایط، ضوابط و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا می توانند فعالیت داشته باشند.  

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کرونا تاثیر زیادی بر اقتصاد گردشگری و صنایع دستی کشور و استان داشته است، گفت: بیماری کرونا 85 درصد اقتصاد و حجم گردشگر ورودی به استان خراسان جنوبی را کاهش داده است.

 

رمضانی ادامه داد: تاثیر بیماری کرونا بر صنایع دستی به شدت تاثیر این بیماری بر اقتصاد بخش گردشگری نیست چراکه اهالی بومی و ساکنین استان، صنایع دستی افراد را بر اساس سلائق متقاضی می شوند؛ ولی باز هم صنایع دستی در کنار گردشگری رونق دارد، لذا اقتصاد بخش صنایع دستی هم متاثر از بیماری کرونا ضعیف شده است.

کد خبر 965523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha