۱۲ پروژه کشاورزی در تربت ‌حیدریه به بهره برداری رسید

عباسپور گفت: در هفته گرامیداشت دولت ۶۵۰ هکتار پروژه تحت فشار در قالب ۱۲ پروژه با اعتبار ۹۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمد رضا عباسپور» امروز(۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بودجه مربوطه از محل اعتبارات ملی آبیاری تحت فشار تامین شده و ۸۰۰ هکتار دیگر نیز در حال انجام است، گفت: ظرف یک سال اخیر با صرف ۱۴ میلیارد ریال، ۲۶.۲ کیلومتر لوله‌گذاری در قالب ۲۰ پروژه انجام شد و لذا اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین زیر کشت گندم و جوی ما با آبیاری تیپ (قطره‌ای) درحال انجام است و نیز هشت حلقه قنات نیز با اعتبار پنج میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال لایروبی شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تربت ‌حیدریه افزود: ظرف یک سال اخیر ۱۱۵ دستگاه انواع تراکتور سبک، نیمه سنگین و سنگین زراعی و باغی و ۱۲۰ دستگاه انواع دنباله بر شامل: بذرکار، سمپاش و دیگرادوات خاک‌ورزی با اعتبار ۱۱۹ میلیارد ریال جذب کردیم که به توسعه مکانیزاسیون مکانیزاسیون کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه عمده وظیفه ما انجام برنامه‌های ترویجی است، گفت: بر این اساس و در قالب برنامه‌های ترویجی هزار و ۴۳۰ نفر روز برنامه آموزشی و ۳۱۰ مردم بازدید ترویجی ظرف یک سال اخیر انجام شد.

 

عباسپور تصریح کرد: از سال ۹۳ و با هدف بهره‌وری در مصرف آب، پنج هزار و ۷۱۴ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار دولتی به میزان ۶۴۵ میلیارد ریال و به صورت بلاعوض انجام شده‌است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تربت ‌حیدریه افزود: در مدت یاد شده همچنین ۱۹۹ کیلومتر لوله‌گذاری و انجام کانال بتنی به صورت رایگان و با صرف اعتبار ۹۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال برای خورده مالکان انجام شد و نیز ۹۴ رشته قنات با اعتبار ۱۵۶ میلیارد لایروبی کردیم.

 

وی تاکید کرد: از مجموع ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی موجود در منطقه، ۲۱ هکتار مجهز به آبیاری تحت فشار شد و در واقع ۸۰ درصد اراضی مستعد ما به صورت تحت فشار انجام می‌شود.

کد خبر 965546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha