پویش اهدای خون در مسجد جامع «امام جواد(ع)» بغداد

به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع)، پویش اهدای خون در مسجد جامع «امام جواد(ع)» بغداد انجام گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «النعیم نیوز»، به مناسبت ماه محرم الحرام و ایام سوگواری اباعبداللهالحسین(ع)،  مسجد جامع «امام جواد (ع)» در محله «الزهراء» واقع در شرق بغداد درهای خود را به روی کسانی که خواهان اهدای خون بودند، باز کرد.

 

شیخ «حیدر الزیرجاوی» ترتیب دهنده این اقدام خداپسندانه گفت: با نظارت دفتر شیخ «محمد یعقوبی» از مراجع بغداد و با همکاری سازمان انتقال خون عراق برای کمک به بیماران در مسجد جامع امام جواد(ع) از افراد داوطلب خون گرفته شد.

 

با فرارسیدن ماه محرم الحرام، هیئت ها و موکب های حسینی در استان های مختلف عراق برپایی مجالس عزاداری و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را با توجه به توصیه های مرجعیت عالی قدر شیعیان و دستورالعمل های مقام های بهداشتی ادامه می دهند.

 

هیئت ها و موکب های حسینی به شدت به اجرای تدابیر بهداشتی، پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی بین عزاداران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پایبند هستند.

 

تیپ دوم حشد شعبی از آغاز ماه محرم الحرام نیز تاکنون به  ضدعفونی و استریلیزه کردن موکب ها و هیئت های حسینی در سراسر شهر نجف اشرف به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام کرده است.

 

این اقدام نیروهای حشد شعبی برای حمایت از کادر بهداشتی و پزشکی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در عراق انجام می شود.

کد خبر 965644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha