آغاز احداث حسینیه و کانون فرهنگی موکب خاتم الانبیا رفسنجان

مسئول موکب خاتم الانبیاء(ص)رفسنجان گفت: اگر پیاده روی اربیعن‌ حسینی به دلیل کرونا برگزار نشود هزینه‌ آن در قالب نذر آزادی‌ تعدادی از زندانیان‌ جرائم‌ غیر عمد رفسنجان و تهیه سبد معیشتی صرف می شود

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان علی میربابایی جمعه (۷شهریور) در آئین آغاز به کار احداث حسینیه و کانون فرهنگی‌ موکب‌ خاتم الانبیاء رفسنجان ضمن‌ تسلیت ایّام‌ سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بیان کرد: قرار است این‌ حسینیه و کانون فرهنگی در زمین‌ اهدایی از سوی خیّر حمید حجتی و کمک مالی به میزان ۱۵۰ میلیون‌ تومان از طرف آقای امیرحسینی‌ احداث شود.

 

 

مسئول موکب‌ خاتم‌ الانبیاء (ص) رفسنجان‌ به گوشه‌ ای از عملکرد این‌ موکب اشاره و بیان‌ کرد: این‌ موکب از سال ۹۵ فعالیت‌ خود را در صحن‌ عقیله‌ بنی هاشم‌ در کربلای‌ معلی آغاز کرد و با ۳۰۰‌ نیرو خدمات رفاهی‌ از جمله پخت نان، غذای گرم و ... به زائران‌ امام‌ حسین‌ (ع) ارائه می داد.

 

 

وی ادامه داد: در نوروز سال ۹۸ بچه‌ های موکب با اجرای طرح "باران عاطفه ها" با توزیع ۳۰۰ سبد معیشتی به کمک سیل زدگان استان‌ گلستان‌ شتافتند؛ همچنین ۲ روز بعد از برگشت‌ از استان‌ گلستان‌ به فرمان‌ شهید حاج‌ قاسم سلیمانی‌ نیروهای موکب خاتم‌ الانبیاء رفسنجان به کمک سیل زدگان‌ استان‌ خوزستان‌ رفتند و ۳۰ روز خدمات رسانی کردند؛ در این‌ مدّت روزانه ۶‌ هزار پرس‌ غذای گرم‌ طبخ‌ و توزیع و ۲ هزار سبد کالا هم بین‌ سیل زدگان‌ خوزستان توزیع کردند.

 

 

میربابایی‌ تصریح‌ کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان‌ سال گذشته ۵۰۰‌ سبد معیشتی توزیع شد که ۱۰۰‌ سبد در رفسنجان‌ و ۴۰۰  سبد هم به سیل زدگان‌ سوسنگرد‌ اهدا شد.

 

 

وی برپایی ایستگاه‌ های صلواتی در آئین‌ های مختلف از جمله عید فطر، ایام‌ محرم‌ و صفر، همایش‌ های شیرخواران و ... را از دیگر فعالیت‌ های این‌ موکب‌ برشمرد و افزود: این‌ موکب در سال گذشته برای نخستین‌ بار در حرم‌ امام‌ رضا (ع) مستقر شد و نیروهای افتخاری موکب به مدّت ۱۲ روز با همکاری چایخانه‌ های غدیر و هدایت بسته‌ هایی‌ شامل صبحانه، چای و نمک تبرّکی‌ بین زائرین‌ امام‌ هشتم توزیع کردند.

 

 

میربابایی‌ با اشاره به بخش‌ های خدماتی موکب شامل آشپزخانه، نانوایی، چایخانه، کارخانه‌ تولید یخ، بسیج جامعه پزشکی و اسکان‌ خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ در آستانه شروع ایّام‌ محرم نیروهای موکب‌ به نجف اشرف و کربلا با ۱۸‌ بار کامیون راهی شدند و قبل از اعزام،‌ مردم‌ رفسنجان‌ با قربانی کردن ۶۲‌ راس‌ گوسفند، ۹ نفر شتر و ۲ راس گاو ارادت‌ خود را به ائمه‌ اطهار (ع) نشان دادند؛ در این مدّت تا چند روز بعد از عاشورا روزانه ۱۵ هزار پرس‌ غذای گرم‌ پخته و بین زائران‌ کربلا توزیع می شد.

 


وی گفت: در ۲۸‌ ماه صفر سال گذشته هم موکب در جنب باب الجواد حرم‌ مطّهر رضوی‌ مستقر و با پخت غذای گرم‌ پذیرای زائران‌  شد.

 

 

میربابایی‌ به خدمت‌ رسانی‌ به سیل زدگان‌ استان‌ سیستان و بلوچستان هم در سال گذشته اشاره و بیان کرد: خدمات در قالب توزیع ۸۰۰ قوطی کنسرو، آب‌ معدنی لوازم‌ التحریر و ... بود.

 

 

وی افزود: اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد خدمات موکب‌ هم تغییر یافت و با کمک بسیج و شهرداری به ضدعفونی شهرستان پرداختیم‌ و از سوی دیگر از ۲۶‌ اسفند با راه اندازی ۳۶ کارگاه ماسک دوزی با کمک بسیج و سپاه‌ به کمک مردم رفتیم، در حال حاضر ۱۸‌ کارگاه با ۲۰۰‌ نیرو فعال است.

 

 

مسئول موکب خاتم الانبیاء( ص) رفسنجان خاطرنشان کرد: در اربعین‌ امسال اگر پیاده روی به دلیل کرونا انجام نشود کاری دیگری انجام‌ می شود و هزینه خدمات‌ رسانی به زائران‌ اباعبدالله الحسین  (ع) صرف آزادی تعدادی از زندانیان جرائم‌ غیرعمد در رفسنجان و توزیع سبدهای معیشتی در قالب کمک های مومنانه‌ خواهد شد.

کد خبر 965839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha