کتاب «لهوف» توسط کانون فرهنگی هنری خاتم نبی (ص) شهر بن معرفی شد

اکبری گفت: در راستای اجرای طرح «شنبه های کتاب»، کتاب «لهوف» به نویسندگی ابن طاووس و گردآوری احمد فهری زنجانی توسط کانون فرهنگی هنری خاتم نبی (ص) شهر بن معرفی شد.

«امید اکبری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کتاب «لهوف الملهوف علی قتل الطفوف» که به «لهوف» شهرت دارد، توسط ابن طاووس نوشته شده و احمد فهری زنجانی نیز این کتاب را گردآوری کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم نبی (ص) مسجد النبی (ص) بن ادامه داد: کتاب «لهوف الملهوف علی قتل الطفوف» یکی از مشهورترین مقاتلی است که پیش از دوران معاصر تدوین شده است.

 

وی ابراز کرد: در این کتاب مباحثی در خصوص زندگی امام حسین (ع) و حوادث کربلا در سه مسلک امور پیش از جنگ، توصیف احوال جنگ و بیان امور پس از شهادت آن حضرت روایت شده است.

 

اکبری گفت: کتاب «لهوف الملهوف علی قتل الطفوف» درباره رخدادهایی است که به حادثه کربلا منتهی شده و به اصل جنگ و رخ دادهای بعدی آن می پردازد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم نبی (ص) مسجد النبی (ص) بن ادامه داد: کتاب «لهوف الملهوف علی قتل الطفوف» توسط یکی از جوانان فعال عضو کانون بین نماز مغرب و عشا در حضور عموم مردم معرفی شد.

 

وی تصریح کرد: طرح «شنبه های کتاب» روزهای شنبه هر هفته با معرفی یک کتاب بین نماز مغرب و عشا به صورت مستمر برگزار می شود.

 

کد خبر 965964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha