انتقال خون در ۸۰ درصد شهرهای گلستان پایگاهی ندارد/ ضرورت خرید اتوبوس سیار انتقال خون

بنی عقیل گفت: انتقال خون تقریباً در بیش از ۸۰ درصد شهرهای استان گلستان هیچ پایگاهی ندارد.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مراکز درمانی به همه گروه های خونی نیاز دارد و از مردم گلستان درخواست داریم در این ایام به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند تا در بحث تأمین خون و فرآورده های خونی با مشکل رو به رو نشویم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه با توجه به نیاز مستمر به خون و فرآورده های خونی تأمین اتوبوس سیار می تواند بسیاری از دغدغه های انتقال خون و مراکز درمانی را کاهش دهد، ادامه داد: مسئولان به این مسئله حسن توجه را دارند و برای تحقق این مهم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی، ستاد فرمان امام (رحمه الله علیه) و استانداری مذاکراتی داشتیم.

 

بنی عقیل بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و پلاسمادرمانی نیاز است که در خصوص تأمین اتوبوس انتقال خون ستاد کرونا نیز حمایت کند اما هنوز در این شرایط سازمان انتقال خون به عنوان یک نهادی که در سلامت مردم نقش مهمی دارد جا نیفتاده است.

 

وی یادآور شد: چهار دستگاه برای دریافت پلاسمای خون بیماران نیاز است، در حال حاضر از حداکثر ظرفیت استفاده می کنیم و استفاده از دستگاه اتوبوس انتقال خون برای این منظور می تواند بسیاری از دغدغه های کسانی را که قصد اهدای پلاسما دارند کاهش دهد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: در صورت تأمین اتوبوس می توانیم در شهرستان های گالیکش رامیان، آق قلا و گمیشان برای خون گیری از اهداکنندگان برنامه مدونی داشته باشیم.

 

بنی عقیل با بیان اینکه سازمان انتقال خون اعتباراتی برای خرید اتوبوس ندارد، متذکر شد: مراکز انتقال خون گلستان از لحاظ زیرساخت با مشکلاتی رو به رو هستند و انتقال خون تقریباً در بیش از 80 درصد شهرهای استان گلستان هیچ پایگاهی ندارد.

 

وی افزود: بیش از 4 هزار نفر در سطح استان گلستان به طور مستمر به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند و با توسعه مراکز درمانی نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش خواهد یافت.

 

کد خبر 965990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha