۱۱ نقطه از شبکه فاضلاب و کانال‌های زیرزمینی آبادان ترمیم می‌شود

شیرازی گفت: ۱۷ نقطه از شبکه‌های آبفا آبادان ریزش فاضلاب داشته که باعث شده کانال‌های آن از زیرزمین به روی زمین و کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهرداری برسد که بنا شده برای رفع مشکل در فاز اول ۱۱ نقطه تا پایان شهریور ترمیم شود.

«محمود رضا شیرازی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه وضعیت نورپردازی‌های شهری آبادان نامناسب است اظهار کرد: متاسفانه در شب نور سطح شهر آبادان به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست لذا در این راستا مقرر شده تا با شرکت توزیع برق تعاملاتی صورت دهیم تا هم نور پایه‌های تلسکوپی تقویت شود و هم کار تلفیقی با مشارکت شهرداری و اداره برق در این خصوص را انجام دهیم.

 

شهردار آبادان با اشاره به تردد احشام سرگردان که داری صاحب نیز هستند در سطح شهر افزود: جمع‌آوری احشام سرگردان مانند گاومیش‌ها همکاری دستگاه قضایی را می‌طلبد، چند پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و جهاد کشاورزی نیز در این خصوص وظیفه‌ای دارد، بنده از شهروندان بابت این امر عذرخواهی می کنم و امیدوارم حوزه فرهنگی و خدمات شهری نشستی با صاحبان این احشام برگزار کنند و رعایت حقوق شهروندی را به آنان یادآور شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برنامه شهرداری آبادان برای جلوگیری از پارکینگ‌های پراکنده و غیرقانونی سطح شهر چیست؟ تصریح کرد: کسی اجازه ندارد سر خود فضایی را به عنوان پارکینگ لحاظ کند، از شهروندان می‌خواهم که این موارد را گزارش کنند قطعاً به وضعیت پارکینگ‌ها نیز رسیدگی خواهیم کرد.

 

شیرازی به نقش شهرداری آبادان در جهت جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهری اشاره کرد و اذعان داشت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در گذشته مشکلاتی را به وجود آورده بود و یکی از مهمترین مسائل آن این بود که بر اساس فهرست بها محاسبه می‌کردند، هر چند که مشارکت‌‌کننده پیمانکار نیست که به آن فهرست بها دهیم، آورده ما زمین و آورده مشارکت‌‌کننده ساخت زمین است.

 

وی تصریح کرد: قرار شد که بر اساس قیمت کارشناسی رسمی دادگستری مشارکت‌ها اصلاح شود، کارشناس‌های دادگستری هم همانگونه که قیمت زمین را برای ما محاسبه می‌کند باید قیمت سازه آن را برای نیز برای مشارکت‌کننده محاسبه کنند.

 

مدیر سامانه شهری آبادان با بیان اینکه قصد داریم با اصلاح این رویه و جلب مشارکت‌ها، بخش اعظمی از بدهی شهرداری را جبران کنیم ادامه داد: چند طرح توسعه برای زمین‌های خود نیز داریم که در نشست‌های آتی اطلاع‌رسانی می‌کنیم به همین منوال در هفته دولت دو طرح کلنگ‌زنی بوستان شیلات در بهارستان و ادامه بلوار ساحلی بهمنشیر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرداری و آبفا پیرامون کانال‌های دفع آب سطحی و فاضلاب شهر آبادان تاکید کرد: اقدامات خوبی در زمینه کانال‌های آّب‌های سطحی و فاضلاب شهری با همکاری مدیر جدید آبفا و شهرداری صورت گرفته است.

 

شیرازی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با مدیران آبفای استانی و شهری در شهرداری آبادان برگزار کردیم که در آن جلسه مشخص شد 17 نقطه از شبکه‌های آبفا ریزش فاضلاب داشته که باعث شده کانال‌های آن از زیرزمین به روی زمین و کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهرداری برسد که مقرر شده برای رفع مشکل در فاز اول 11 نقطه ترمیم شود که قول دادند تا آخر شهریور ترمیم‌ها صورت بگیرد.

 

وی  همچنین به پرداخت مطالبات، سنوات و تکریم پرسنل بازنشسته شهرداری آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: تکریم از بازنشستگان شهرداری به عنوان سرمایه‌های انسانی شهرداری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

شهردار آبادان اضافه کرد: ما شرمنده بازنشستگان هستیم که الان باید یک زندگی خوب و عادی را داشته باشند، اما دغدغه سنوات و مطالبات خود را دارند.

 

وی از تصویب لایحه‌ای برای پرداخت مطالبات بازنشستگان شهرداری در صحن علنی شورای شهر آبادان خبر داد و گفت: لایحه‌ای در شورای شهر مصوب کرده‌ایم که بخشی از مطالبات پرسنل بازنشسته شهرداری آبادان را از طریق مزایده اموال شهرداری پرداخت کنیم، به همین منظور است که نمی‌توانیم مراسم تکریم برای این عزیزان برگزار کنیم، امیدواریم که بتوانیم با تمرکز روی این موضوع بدهی‌ها و مطالبات بازنشستگان را پرداخت کنیم.

 

شیرازی آخرین وضعیت شهر بازی آبادان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: احیای شهر بازی آبادان را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد و تجهیزات بازی‌های آبی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تعامل مناسب و خوبی بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان وجود دارد ابراز کرد: خوشبختانه هر کدام از نمایندگان نیز گوشه‌ای از مشکلات شهر را پیگیری کرده‌اند. نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همکاری خوبی با شهرداری دارند.

 

شهردار آبادان بیان کرد: قرار است با پیگیری یکی از نمایندگان آبادان از طریق پالایشگاه به واسطه تخریب‌هایی که توسط تانک فارم‌ها و تریلی‌های مربوط به بارگیری فرآورده‌های پالایشی که باعث شده معابر و آسفالت‌های شهر تخریب شود مقداری قیر به صورت رایگان به ما تعلق بگیرد.

 

وی در پایان یاد آور شد: جا دارد از تمام مسئولان که در کنار شهرداری هستند قدردانی کنم، امیدوارم که تاثیر این تلاش‌ها را شهروندان در آینده‌ای نزدیک مشاهده کنند.

 

کد خبر 966139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha