چهاردهمین نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» در نایین برگزار شد

نمایشگاه از کربلای حسینی تا کربلای خمینی معروف به «خیمه‌گاه» با به تصویر کشیدن صحنه های روز عاشورا و ظلم و ستمی که به اهل بیت(ع) روا شده است برای چهاردهمین سال متوالی در نایین برپا شد.

«حسین داوودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: چهاردهمین نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» با هدف بهتر شناساندن واقعه عاشورا به عموم مردم برپا شده است و مدت 13 سال است که در محله‌های مختلفی از شهرستان نائین برپا می شود و اولین بار در روستای مزرعه امام با دعوت از هیئت چهارده معصوم انارک برگزار شد. 



مسئول نمایشگاه «از کربلای حسینی تا کربلای خمینی» نایین با اشاره به عنوان نمایشگاه افزود: این نمایشگاه بازگو کننده چند زمان تاریخی است، ابتدا خیمه ها که نشان دهنده ورود امام حسین(ع) به صحرای کربلا است و سپس میدان رزم شهدا و محل شهادت یاران آن حضرت است. قسمت‌های دیگر نمایشگاه از قبیل کف العباس و نهر علقمه و ماکت نمادین سقای کربلا حاکی از شرمندگی سردار لشکر اباعبدالله الحسین است که تا آخرین نفس برای رساندن آب به خیمه ها تلاش کرد و در نمایشگاه نشان داده می شود که آب شرمنده حضرت عباس(ع) است و مدام در دور مقبره پاک آن حضرت میچرخد.

 
مسئول هیأت جوانان ثارالله نایین خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود ۸۰ هزار متر مربع به همت جوانان هیئت دایر شده و با حال و هوایی معنوی و غمناک به تصویر کشیده شد.



وی در مورد قسمتی از نمایشگاه با عنوان کربلای خمینی افزود: قسمت میانی نمایشگاه با ۸ ستون گرامیداشت ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس میباشد که با ماکت سازی شهیدان بی سر و شهدای میدان مین و شهیدان شیمیایی و شهدای گمنام حال و هوای کربلای خمینی را زنده نگه داشته تا قدمی جهت بازخوانی یاد و خاطره شهدا برداشته باشیم.



گفتنی است این نمایشگاه از (5 شهریور تا 20شهریور) در محل پلیس راه قدیم نایین برپا است.
 

کد خبر 966201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha