حضور مردم خداجو و شهیدپرور نایین در عزاداری سید و سالار شهیدان

با حضور مردم خداجو و شهیدپرور، تجمع بزرگ روز تاسوعا و عاشورای حسینی در محلات تاریخی نایین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نایین، همزمان با سراسر کشور تجمع بزرگ عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در هفت محله تاریخی شهرستان نایین برگزار شد.


تجمع بزرگ تاسوعای و عاشورای حسینی نایین مملو از مردم و دوست داران اهل بیتی بود که به عشق امام حسین(ع) و یارانش پا در این مراسم گذاشته بودند و در این تجمع حاضران به یاد سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و نوحه خوانی کردند و حاضران در این مراسم با فریادهای «لبیک یا حسین(ع)» با مولای خود سرور و سالار شهیدان بیعت دوباره ای بستند.


حجت الاسلام و المسلمین سجادی، امام جمعه نایین در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان فلسفه عزاداری ماه محرم را زنده نگه داشتن مکتب امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: محرم، عزاداری، سینه زنی، تاسوعا و عاشورا حسینی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ عاشورا و انتقال پیام نهضت امام حسین (ع) به جهانیان است.


سجادی افزود: ظلم ستیزی، مبارزه با کفر و زنده نگه داشتن دین و ارزش‌های اسلام از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) است که ترویج و تبیین این اهداف از مهمترین وظایف شیعیان است.
 

کد خبر 966202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha