حضور ۱۲۲ هیات سیار ماشینی در محلات شهر تهران

اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران با مشارکت معاونت تبلیغ حوزه عملیه استان تهران، سازمان تبلیغات اسلامی استان و قرارگاه خاتم الاوصیا اقدام به برگزاری طرح هیات ماشینی در سطح محلات شهر تهران در شرایط متفاوت امسال نموده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تهدید کرونا ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان دوچندان ساخته است. از این رو امسال عزاداری ها و برنامه های سوگواری محرم به گونه ای متفاوت برگزار گردیده است. اما از آنجا که " آیین چراغ خاموشی نیست"، مردم ایران با عشقی که به اهل بیت (ع) دارند کوچه‌های حسینی را به شیوه‌ای تازه به نام و یاد او عطر آگین ساخته‌اند. 


طرح "کوچه‌های حسینی" با همکاری معاونت تبلیغ حوزه عملیه استان تهران، سازمان تبلیغات اسلامی استان و قرارگاه خاتم الاوصیا از آغاز ماه محرم در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران آغاز شده است و یک هیات سیار ماشینی با حضور 122 مبلغ، روزانه از ساعت 18:30 لغایت 20:30 در هر کوچه به مدت یک ربع ( 5 دقیقه تفسیر قران آقای قرائتی و 10 دقیقه ذکر مصیبت) را اقامه می‌کنند و پس از آن  به کوچه بعدی می‌رود.


بنابراین گزارش، این طرح در دهه اول ماه محرم و با توجه به شرایط متفاوت امسال و عدم توانایی برخی از شهروندان جهت بیرون آمدن از خانه در محلات شهر تهران اجرایی شده و با استقبال خوبی روبرو شده است و در تدارک در جهت ادامه طرح تا اربعین می باشد.
 

کد خبر 966348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha