برپایی مراسم سوگواری دهه محرم توسط کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز

رضازاده گفت: سوگواری سید و سالار شهیدان به مدت هشت شب و ۲ روز تاسوعا وعاشورا در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با رعایت نکات بهداشتی و با برگزاری سخنرانی، مداحی و سینه زنی برگزار شد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام حسین (ع» در مسجد «نور» شیراز خبر داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: سوگواری سید و سالار شهیدان به مدت هشت شب و 2 روز تاسوعا و عاشورا در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: برگزاری این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام «رضا طبیب زاده» و با موضوع «عاشورا، الگوی جامعه زنده» و مداحی کربلایی «هادی رنجبر» همراه بود.

وی با اشاره به محتوای بخشی از سخنان حجت الاسلام «طبیب زاده» عنوان کرد: وی در سخنرانی های خود از ویژگی های جامعه عاشورایی در مرحله اول به عنوان نگاه و هستی شناسی و شعار «انا لله وانا الیه راجعون» یاد کرد و بر «از خدائیم و به سوی خدا می رویم تاکید کرد.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز ادامه داد: مراسم سخنرانی، مداحی و سینه زنی مسجد «نور» در این ایام، هر شب از طریق پیج اینستا گرام و آپارت به صورت آنلاین به آدرس http://www.aparat.com/masjednoorsh/live پخش می شد و در تهران نیز مورد استقبال مطلوب قرار گرفت.

رضازاده اضافه کرد: در مراسم سوگواری که در مسجد «نور» برگزار شد، «احمرضا دستغیب»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دوره قبل، «سید محمدرضا رضازاده»، استاندار سابق فارس و «جعفر قادری» نماینده مجلس شورای اسلامی فعلی نیز شرکت کردند.

 

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در برگزاری این مراسم بیان کرد: جلسات سخنرانی و نماز ظهر عاشورا در حیاط مسجد با حضور برادران و خواهران و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، گروه جهادی «امام رضا (ع)» هر شب تمام مسجد را ضد عفونی می کردند و در بدو ورود سوگواران به آنها ماسک رایگان، اسپری الکل و دستکش در آشپزخانه ارائه می شد.

رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقصد انسان به سمت خداست، جامعه نیز به این سمت در حال حرکت است و جامعه ای که رنگ و بوی خدایی دارد به سمت خیر خواهی و عشق و محبت و برادری حرکت می کند و از گناه و سوءظن، تهمت وغیبت، فساد و بی عدالتی به دور است.

وی تصریح کرد: جامعه عاشورایی تولید ثروت و رفاه عمومی را انجام می دهد و چون برای رضای خدا و با قصد خدمت به جامعه حرکت می کند به ثروت وابسته نمی شود، قناعت در مصرف می کند تا به دیگران هم بتواند خیر برساند، ثروت را انباشته نمی کند و در چرخه تولید قرار می دهد تا جامعه در مسیر سعادت قرار گیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز  با اشاره به تلاش امام حسین (ع) در تحقق امر به معروف ونهی از منکر گفت: مهمترین منکر، بی عدالتی اجتماعی است و اگر عدالت خواهی ارزش شود و مورد وفاق اجتماعی قرار گیرد، مقابله با ظلم و فساد و بی عدالتی هم ارزش می شود.

 

کد خبر 966582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha