رشد ۵ برابری مساجد اهل تسنن بعد از انقلاب در کرمانشاه

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت در کرمانشاه با اشاره به رشد ۵ برابری تعداد مساجد اهل سنت نسبت به قبل از انقلاب در استان، گفت : در قبل از انقلاب تنها ۱۰۰ در استان فعالیت می کردند اما اکنون فقط ۵۱۰ مسجد فعال اهل تسنن در استان وجود دارد.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درکرمانشاه  با اشاره به رشد چشمگیر مساجد اهل سنت در کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر رشد کمّیِ مساجد بعد از انقلاب، مساجدی هم که قبل از انقلاب ساخته شده توسعه پیدا کردند، وبعضی از مساجد تقریباً به پنج برابر مساحت قبلی توسعه پیدا کردند . 

 

وب یا اشاره به توسعه فضاهای مذهبی بعد از انقلاب به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و وظایف اعتقادی نظام ، افزود: توسعه فضاهای مذهبی باعث کاهش آسیب های اجتماعی شده و مسجد به عنوان اساسی‌ترین کانون ترویج و مبانی تربیتی دینی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  با اشاره به نقش مساجد و روحانیت در جامعه ، خاطر نشان کرد: تریبون نماز جمعه از برکت حضور علما و طلاب فاضل بهره‌مند است، لذا مسجد به خودی خود تبدیل به یک دانشگاه اسلامی در روستا ، شهر و محله ها شده و وجود همین مساجد و نعمت مساجد سبب شده بسیاری از فتنه ها و توطئه های دشمن علیه نظام خنثی شود ،یکی از برکات مسجد این است که با توجه به وجود علما و فرهنگیان در مسجد و اطلاع رسانی های دینی در مساجد، جامعه و مردم همیشه از اخبار مهم جامعه مطلع بوده و در هنگام نیاز در صحنه حاضر می شوند . اینجاست که انسجام و وحدت کلمه به لطف الهی همیشه برقراراست.

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به قدمت مساجد اهل سنت در کرمانشاه، تصریح کرد: مساجدی مثل مسجد امام شافعی و یا  زردویی هاو دیگر مساجد، از مساجد قدیمی و تاریخی اهل سنت در کرمانشاه هستند  که اتفاقات تاریخی مهم و علما و ماموستا های برجسته و صاحب نامی را به خود دیده اند. 

 

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت نقش مهمی از انقلاب تا کنون داشته اند، اذعان داشت: علمای اهل سنت انقلابی زیادی داشتیم که همراه با امام و رهبر انقلاب بوده و هستند و در تمامی برنامه‌های انقلابی هم حضور داشتند .از جمله ماموستا قادری که از طلاب شاخص اهل سنت که همراه انقلاب بوده و است و غائله پاوه در سال ۱۳۵۸ از چهره هایی بودند که در پشتیبانی از انقلاب به همراه مردم و نیروهای شهید چمران زمانی که قریب به ۴ ، ۵ روز پاوه در محاصره قرار گرفتند ،مقاومت کردند و تسلیم نشدند .ایشان داخل پاوه به همراه نیروهای انقلابی و همراه با نظام با دموکرات ها کومله ها و گروهک هایی که به دنبال کسب منافع و سهم خواهی از مردم منطقه بودند مقابله کردند و الحمدالله در آن واقعه با سرافرازی تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند . 

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به فعالیت های مساجد اهل سنت در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر، علاوه بر اقامه نماز پنج وعده، جلسات وعظ و خطابه توسط طلاب  و همچنین آموزش قرآن روخوانی و روانخوانی و آموزش تلاوت قرآن، تحقیق و ترتیل ، توسط اساتید قرآن هم برای بانوان هم برای آقایان، تقریباً در قاطبه مساجد استان برگزار و در بعضی مساجد شاخص کلاس های عقیدتی، توسط ماموستا ها برای جوانان برگزار می شود. 

 

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به تعامل و همکاری سپاه و بسیج با مساجد اهل سنت، خاطر نشان کرد: تقریباً عمده مساجد اهل سنت در استان دارای پایگاه بسیج فعال هستند و در این زمینه همکاری خوبی با هم دارند و برنامه‌های متنوعی در راستای جذب جوانان در مساجد برگزار می شود . 

کد خبر 966597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha