انسان سازی مهمترین ویژگی دوران دفاع مقدس است

امام جمعه کرمان دفاع مقدس را دانشگاه انسان سازی خواند و گفت: اگر فقط همین یک ویژگی را داشت کافی بود زیرا از دل این فرهنگ انسان واقعی بیرون می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه شب(۱۰ شهریور) در یادواره سردار شهید حاج محمدمهدی کازرونی شهدا را مردان بزرگ و تاریخ ساز و مجاهدی دانست که در رکاب سیدالشهدا شربت شهادت نوشیدند زیرا همان مسیر ابا عبدالله را رفتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه ویژگی هایی چون نسل امامت از امام حسین علیه السلام، اجابت دعا تحت قبه ایشان و شفا در تربتش را ویژگی های منحصر بفرد امام حسین علیه السلام برشمرد و گفت: از نظر فقهی خوردن هر خاکی اشکال شرعی دارد اما شما می بینید برداشتن کام نوزاد و اولین چیزی که قرار است وارد دهان و معده او شود تربت امام حسین علیه السلام است.

 


وی در ادامه؛ دنیا را دنیای بلا و امتحان خواند و با متذکر شدن این مطلب که هر کس خواست به هدف بزرگتری برسد باید ابتلاهای بیشتری تحمل کند؛ اظهار داشت: آیات و روایات فراوانی در این باره داریم و هر چه ملتی بخواهد در زمان خودش نمونه شود امتحان او سخت تر است و بدون ابتلا و گرفتاری و سختی، آن جوهره واقعی انسان نشان داده نمی شود و بستری برای آن فراهم نمی شود.

 

 

امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که ملت ما امتحانات سختی پشت سر گذاشته و هنوز هم امتحانات سخت در راه است؛ دفاع مقدس بخشی از ابتلاها و امتحانات است؛ افزود: فرهنگ‌شهادت فرهنگی بزرگ و متعالی است و علت ترویج این فرهنگ به دلیل ویژگی هایی است که دارد.

 

 

وی دفاع مقدس را دانشگاه انسان سازی خواند و با بیان اینکه یکی از ویژگی های این فرهنگ انسان سازی است و اگر فقط همین یک ویژگی را داشت کافی بود؛ تصریح کرد: چون از دل این فرهنگ انسان واقعی بیرون می آید و انسانیت را در مصادیق متعدد در هشت سال دفاع مقدس در مواقف سخت پیگیری کنید.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: آنچه را که در حوزه ها باید سالها در محضر اساتید بی هوی و کم هوی تلمذ کنیم اما در جبهه به راحتی اتفاق افتاد و انسان های متخلق به خلق الله و مودب با آداب الله بیرون آمدند.

کد خبر 966598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha