آتش سوزی منطقه گردشگری گلیل مهار شد

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: آتش سوزی رخ داده در منطقه گردشگری تفریحی گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان با کمک نیروهای محیط زیست و غیره مهار شد.

«حمید فخرانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان در خصوص آتش سوزی منطقه گلیل اظهار داشت: در این آتش سوزی تعدادی از درختان ارس و گونه های ارزشمند منطقه گلیل شهرستان در آتش سوخت.


 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان بیان کرد: در آتش سوزی که به وقوع پیوست تعدادی درخت ارس و ارزشمند منطقه حفاظت شده گلیل در بخش سرحد شهرستان در آتش سوخت ولی خسارت جانی نداشته است.

 

فخرانی با بیان اینکه هنوز خسارت ها برآورد نشده است، عنوان کرد: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده گلیل شیروان به وسعت سه هزار متر مربع علاوه بر گیاهان ‌مرتعی تعدادی درخت ارس، افرا و زرشک کوهی دچار حریق شد.

 

وی عنوان کرد: این آتش سوزی که از محل استراحت چوپانان در زمان صرف صبحانه و خاموش نکردن کامل آن صورت گرفته بود به خاطر حضور به موقع محیط بانان در ساعت ۲۰ به طور کامل خاموش شد.

 


مدیر اداره حفاظت محیط زیست شیروان افزود: فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در میان بهره برداران و گردشگران طبیعت از اولویت های اصلی اداره منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان است.

 


فخرانی خواستار ارتقا و آموزش بیشتر در این زمینه شد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه های منابع طبیعی ، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

 


منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است. این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

 

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه های موسوم به کپه داغ را تشکیل می دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

کد خبر 966622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha