تهیه و توزیع بسته های معیشتی از محل ۴ هزار عواید موقوفات در استان زنجان

به گفته شکوری، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری، نیات واقفین مربوط به اطعام عزاداران به تهیه بسته ارزاق اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات استان زنجان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: نیات موقوفات در این ایام توسط مراکز افق در بقاع متبرکه اجرایی می شود.

 

بهزاد شکوری با بیان اینکه از ابتدای محرم تا امروز 4 هزار از عواید موقوفات برای تهیه بسته های معیشتی هزینه و در بین نیازمندان توزیع شده است، ادامه داد: برخی از نیات موقوفات هم مربوط به عزاداری و سخنرانی در مناطق روستایی است.

 

وی با یادآوری اینکه برخی از نیات واقفین هم مربوط به اطعام عزاداران حسینی است، خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برپایی مراسم عزاداری، این نیات در جاهای دیگری هزینه می شوند.

 

مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تهیه و توزیع بسته ارزاق در بین نیازمندان به جای اطعام عزاداران حسینی خبر داد و گفت: اوقاف و امور خیریه استان در راستای حمایت از روضه های خانگی، کتیبه‌ای را با شعار «این خانه عزادار حسین است» تولید کرده است، در مرحله اول تمامی این کتیبه‌ها تنها پس از چند ساعت از توزیع در سایت، توسط عزاداران حسینی خریداری شد.

 

وی هدف از این اقدام را ترویج شعائر حسینی و با شعار «هر خانه، یک هیئت» با همکاری سایت عقیق عنوان کرد و گفت: این کتیبه با تخفیف 100 درصدی انجام شد و درخواست‌کنندگان هزینه ۱۱ هزار تومانی را به شرکت پست پرداخت کردند و این کتیبه برایشان ارسال شده است.

 

به گفته شکوری، عزاداران حسینی که موفق به دریافت این کتیبه شده‌اند، می‌توانند پس از نصب این کتیبه، از آن عکس گرفته و با هشتک «این-خانه-عزادار-حسین-است» در پویش «هر خانه، یک هیئت» شرکت کنند.

 

 

کد خبر 966632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha