آشنایی جامعه با افکار شهید باهنر از اهداف برگزاری ویژه برنامه خورشید کویر است

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آشنایی با افکار شهید باهنر یکی از دلایل برگزاری این برنامه است زیرا برگزاری کنگره ها و... زمانی مؤثر است که افکار شهید در جامعه ساری و جاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، سه شنبه(11 شهریور) در نشست خبری با موضوع ویژه برنامه «خورشید کویر» با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر پرورش یافته مکتب راستین اسلام، امام حسین و مکتب امام راحل بودند؛ افزود: اگر کسی بخواهد اسلام واقعی را ببیند با مطالعه در زندگی این دو شهید می تواند زیرا الگوی واقعی اسلام ناب محمدی هستند.

 

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: سرتاسر زندگی ایشان برای همه اقشار جامعه اعم از جوان و نوجوان به خصوص مسئولین می تواند الگویی خوب و درس آموز باشد.

 

 

وی اخلاص، توکل به خدا، ایثار،  گذشت، ساده زیستی و خدمت بی منت به مردم به ویژه قشر محروم و مستضعف جامعه را از ویژگی های بارز این دو شهید برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو شهید می توانند الگویی برای مدیران جامعه اسلامی باشند  زیرا حکومت اسلامی را خوب فهمیدند و درک کردند.

 

 

انجم شعاع با بیان اینکه شهید باهنر از متفکرین و اندیشمندان اسلامی است که قبل از انقلاب در رابطه با مسائل دینی و اسلامی دارای تفکر و اندیشه بود؛ تصریح کرد: تمام کتب درسی دانش آموزان و بعضی مقاطع دانشگاهی را تدوین می کرد و یکی از 5 عضو شورای عالی انقلاب بود و با دغدغه ترویج اندیشه اسلامی در  خیلی از تشکل ها را ایجاد کرد.

 

 

وی درباره ویژه برنامه «خورشید کویر» ویژه برنامه بزرگداشت شهید دکتر محمدجواد باهنر توضیح داد: آشنایی با افکار شهید باهنر یکی از دلایل برگزاری این برنامه است زیرا برگزاری کنگره ها و... زمانی مؤثر است که آن افکار در جامعه ساری و جاری شود.

 

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از تشکیل ستاد مربوطه خبر داد و افزود: جشنواره خورشید کویر با برگزاری مسابقاتی برای ترویج آثار شهید باهنر در 6 مقطع فرهنگیان، دانش آموزان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... با حضور 10 هزار نفر شرکت کننده آن هم در شرایط کرونا برگزار شد که 350 نفر برای تجلیل انتخاب شدند.

 

 

وی اظهار داشت: ویژه برنامه خورشید کویر ساعت 10 صبح روز چهارشنبه(12 شهریور) همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره از هفت نفر از اساتید دانشگاه که راجع به شهید باهنر کتاب نوشتند و نیز سه نفر که کار شاخص درباره شهید انجام دادند؛ برگزار می شود.

 

 

کد خبر 966674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha