توزیع بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم در راستای طرح اطعام حسینی 

جواد حاجبی گفت: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی، بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم هم زمان با عاشورای حسینی درب منازل عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام توزیع شد.

«جواد حاجبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای اجرای طرح اطعام حسینی، بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم هم زمان با عاشورای حسینی درب منازل عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان بر پایی سفره نذری در مسجد نبود بنابراین تصمیم گرفتیم بخشی از نذورات محرم را صرف پخت غذای گرم کرده و پس از بسته بندی درب منازل اهالی نیازمند محله های همجوار مسجد توزیع کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تقسیم کار بین بچه های مسجدی کانون، در محله های سطح ماه کنگان غذای گرم توزیع شد.

حاجبی عنوان کرد: هر شب مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام کمی متفاوت تر از سال های گذشته و در بازه زمانی ۲ ساعت، در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان ابراز کرد: به همت بچه مسجدی ها هر شب آب معدنی و ماسک در بین عزاداران حسینی شد.

وی اظهار کرد: از روز پنجم محرم با مشارکت اعضای کانون، ایستگاه صلواتی راه اندازی شده و در این ایستگاه کلیپ هایی از مداحی پخش شد و علاوه بر این نیز در ایستگاه صلواتی اقدام به توزیع رایگان ماسک کردیم.

حاجبی با بیان این مطلب که یکی از برنامه های کانون، اجرای پویش هر خانه یک پرچم بود، ادامه داد: چند روز قبل از شروع دهه اول محرم مسجد و محله با کمک بچه مسجدی ها سیاه پوش شده و یر درب منازل اهالی محله مسجد پرچم سیاه نصب شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت ماه کنگان منوجان بیان کرد: امسال بخشی از نذورات مردمی صرف پخت غذای گرم شد و بخش دیگری نیز به تکمیل بنای آشپزخانه و حسینیه مسجد اختصاص یافت البته پس از پایان ساخت حسینیه قسمتی از فضای فیزیکی آن به کانون فرهنگی هنری ولایت اختصاص می یابد.

وی در خاتمه تاکید کرد: از آنجایی که نباید تحت هیچ شرایطی مجلس عزای امام حسین علیه السلام تعطیل شود بنابراین با هدف ترویج شعائر دینی و حفظ فرهنگ عاشورا، مجلس عزای آن حضرت و یاران با وفایش همراه با شور و شعور حسینی برگزار شد.

کد خبر 966679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha