۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام آماده افتتاح است

استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در ایلام آماده افتتاح است، گفت: یکی از مهم ترین طرح های آماده افتتاح در استان پروژه واحد الفین پتروشیمی ایلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» روز سه شنبه در دیدار معاون‌ پژوهشی و آموزشی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه به شکل ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری و وزرا در استان به بهره برداری رسیده است.

 

وی عنوان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه دیگر نیز آماده افتتاح شده و به تدریج به بهره برداری خواهند رسید که از مهم ترین آنها پروژه واحد الفین پتروشیمی ایلام است.

 

سلیمانی دشتکی افزود: واحدهای بزرگ تولیدی فولاد آتنا، کوشاب غرب و استیل کرد سه پروژه مهم صنعتی و تولیدی استان هستند که شروع بکار کرده اند اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده اند.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: مهم ترین اولویت‌های استان رفع موانع تولید و اشتعال، جذب سرمایه گذاری و تسهیل شرایط برای فعالیت تجار و صادر کنندگان است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان مسیر اصلی کار و فعالیت بر محور تولید تنظیم و در این راه تمامی حرکت ها برای محقق شدن شعار سال برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: رشد ۲۰۰ درصدی نرخ سرمایه گذاری و کاهش نرخ بیکاری از ۱۷،۶ به ۶،۵ درصد از نتایج این رویکرد بوده است.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به برگزاری منظم نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع و کارگروه اشتغال، خاطرنشان کرد: پیگیری مستمر وضعیت تولید واحدهای فعال و تلاش برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تاثیر بسزایی در ایجاد فرصت های جدید شغلی داشته است.

کد خبر 966697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha