پس از ظهور، بیماری و بلا از اهل ایمان دور می‌شود

یک مفسر قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌های دولت جهانی امام مهدی(عج)، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند بیماری و بلا را از اهل ایمان دور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» در سخنانی با عنوان «ویژگی های امام مهدی(عج)»، اظهار کرد: حضرت حجت(ع) بعد از ظهور در بُعد فرهنگی، قرآن و سنت را زنده می کند چنان که در دعای ندبه می خوانیم: «أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ؛ کجا است آنکه نشانه‌ها و آثار دین و اهل دین را زنده کند؟».

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: ایشان رشد علمی را به جایی می رسانند که زنان خانه دار نیز می توانند در قضاوت ها دارای قدرت تشخیص حق و باطل شوند، همچنین، در بُعد اقتصادی، بهره وری از منابع، توزیع عادلانه ثروت و کشف همه معادن در آن دوران محقق می شود چنان که امام باقر(ع) فرمودند: هیچ ویرانه ای نیست، مگر آباد شود.

 

وی درباره برکات اجتماعی دولت جهانی امام مهدی(عج) تصریح کرد: در بُعد اجتماعی، فساد و فحشاء برطرف می شود، چنان که در دعای ندبه می خوانیم: «أین طامس آثار الزیع و الاهواء؛ کجا است نابود کننده آثار انديشه هاي باطل و هواهاي نفساني». با ظهور و دولت کریمه امام مهدی(عج) بهداشت گسترش می یابد، امام سجاد(ع) فرمودند: هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور کنند بیماری و بلا را از اهل ایمان دور می کنند.

 

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: در بعد حکومت، امام مهدی(عج) دین خدا را بر جهان حاکمیت می دهند: «لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ» و «يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا». بنابر این، امام زمان(عج) توحید را در سراسر جهان حاکم کرده، سلامتی و آبادانی را برای همه تضمین می کنند. این نص و وعده قرآن است نه شعر و خواب و قصه.

 

گفتنی است، این سخنان در طرح «در جستجوی خورشید» که به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) اجرا شد، ایراد شده است.

کد خبر 966761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha