توزیع ۴۰۰ بسته نذری در مسجد مدرسه گوگد

مسجد مدرسه آیت الله وحید گوگد یکی از هزاران مسجد و هیاتی است که دهه اول محرم را با شیوه های درست بهداشتی گذراند و نذری های خود را نیز به صورت خشک در میان عزاداران توزیع کرد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، مسجد مدرسه مرحوم آیت الله وحید با کمک جوانان در چند شب مانده به آغاز محرم یکپارچه با پرچم حسینی، سیاه پوشید و نماد عزای حسینی را با افتخار نمایان کرد.

 

این مسجد 12 شب برنامه خاص محرم با شرایط قوانین ستاد مبارزه با کرونا اجرا کرد که به معنای برگزاری عزاداری در حیاط مسجد که شامل سخنرانی و مداحی و زنجیر زنی به صورت ثابت  در حیاط بود و پیش و پس از هر برنامه در هرشب، هر آنچه  در مسجد و حیاط آن بود ضد عفونی کردن شد و عزاداران نیز ماسک بر چهره داشتند و فاصله ها را همواره رعایت کردند.

 

مسجد مدرسه نذری های امسال خود را براساس دستور العمل های ستاد ملی کرونا نپخت و  کمک ها و نذری های مردم را تجمیع کرد و به صورت مواد خام و خشک  و به یک اندازه در میان عزاداران حسینی مسجد پخش کرد.

 

هیات امنای این مسجد، بیش از 400 بسته نذری شامل گوشت، برنج و روغن در دو مرحله میان عزاداران حسینی و خانواده های کم برخوردار شهرستان توزیع کرد.

 

 

به گزارش شبستان، بیش از 96 درصد هیات های مذهبی بنا بر اعلام معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، قوانین و دستورالعمل های بهداشتی را در هنگام برگزری هیات عزاداری رعایت کردند و این مسجد به واقع یک مثال خوب برای این خبر حجت الاسلام «مصطفی جلالی» است، هرچند هنوز کسانی در فضای مجازی هستند که بر طبل شیوع بیماری کرونا تنها از این نظم و رعایت بهداشت می کوبند./

کد خبر 966782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha