محاصره دریایی و زمینی نوار غزه/سازمان‌های جهانی وارد عمل شوند

کمیته بین المللی حمایت از غزه از جامعه جهانی خواسته است مردم فلسطین را از محاصره اقتصادی نظامی اسرائیل نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، کمیته بین المللی حمایت از غزه از جامعه جهانی خواسته است مردم فلسطین را از محاصره اقتصادی نظامی اسرائیل نجات دهد. این کمیته هشدار داده است که هر لحظه گسترش ویروس کرونا مردم این منطقه را تهدید می کند.

 

عصام یوسف ، رئیس کمیته وابسته به سازمان ملل گفته است در نوار غزه مردم در کمترین وضعیت معیشتی زندگی می کنند و سازمان های بین المللی باید در مقابل صهیونیستها واکنش و اقدام لازم صورت دهند.

 

وی از جامعه جهانی خواسته کمک های غذایی دارویی خود را به مردم فلسطین ساکن این منطقه ادامه دهند در غیر این صورت باید منتظر فاجعه انسانی باشیم.

 

در همین رابطه ، نیکلای ملادنف ، هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه سازمان ملل متحد ، از تشدید قریب الوقوع خشونت و جنگ در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

 

ملادنف گفت: اوضاع امنیتی در غزه و اطراف آن به سرعت رو به وخامت است ، در زمانی که نوار غزه شاهد افزایش سریع موارد آلودگی به ویروس کرونا در میان مردم است.

 

در غزه ، وزارت بهداشت آخر هفته اعلام كرد كه تعداد كل موارد آلوده در نوار از مارس گذشته به 192 مورد از جمله 3 مورد مرگ و 72 مورد بهبود يافته است.

 

در هفته های اخیر صهیونیستها محاصره دریایی را نیز به محاصره های گذشته خود اضافه کرده اند. بسیاری از ماهیگیران فلسطینی اجازه صید ندارند درحالی که زندگی اکثر مردم این منطقه به ماهیگیری وابسته است.

کد خبر 966826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha