سیاست دولت حمایت از تولید و اشتغال پایدار روستایی است

مهدوی با بیان اینکه سیاست گذاری دولت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه با موضوع کشاورزی و اشتغال پایدار روستایی است گفت: تولید نیاز به حمایت ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، جلسه کارگروه رفع موانع توليد تالش با محوریت بررسی مشکلات فعالین صنعت کیوی به ریاست فرماندار و با حضور سرپرست اداره کل جهاد کشاورزی و نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در خانه ملت در محل سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد.

 

«سید عیسی مهدوی» در این جلسه به بیان خلاصه ای از مشکلات فعالان صنعت کیوی شهرستان تالش پرداخت و افزود: در سال های گذشته اقداماتی در راستای برطرف کردن این مشکلات صورت گرفته است.

 

فرماندار تالش با بیان اینکه فرآیند تولید به خودی خود امری بسیار دشوار است، افزود: تولید نیاز به حمایت ویژه دارد.

 

وی تصریح کرد: سیاست گذاری دولت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه با موضوع کشاورزی و اشتغال پایدار روستایی است.

 

مهدوی، محصول کیوی را تابع بازار عرضه و تقاضا دانست و خاطرنشان کرد: فعالین این صنعت باید در تمامی مراحل تولید، برداشت، انبارسازی و صادرات این محصول توجه ویژه بر موضوع کیفیت محصول و سیاست گذاری مناسب در بسته بندی، کنترل حجم صادرات و بازارهای هدف داشته باشند.

 

*تالش قطب تولید کیوی در کشور است

«حسن محمدیاری» نیز در این جلسه، اظهارکرد: با توجه به مراجعات و مکاتبات متعدد مرتبط با مشکلات کیوی لزوم تشکیل جلسه حاضر با هدف بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات این محصول در شهرستان تالش که قطب تولید کیوی است، محسوس بود.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: در فرآیند تولید تا فروش و صادرات کیوی بیشترین آسیب از محل واسطه گری و از جانب واسطه ها متوجه تولید کنندگان این محصول است.

 

یاری گفت: تشکیل چنین جلساتی تقابل نظرات و توافق جمعی است و این خود سازنده است .

 

*نگاه ویژه به منافع تولید کنندگان و صادر کنندگان کیوی وجود دارد

«مسعود الماسی» نیز در این جلسه از تشکیل جلسات مکرر و پیگیری مشکلات کیوی کاران تشکر کرد و افزود: مشکل فعالین صنعت کیوی از طریق مشارکت و همگرایی جمعی ایشان قابل حل است.

 

سرپرست اداره کل جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۱۵ مهرماه سال جاری پس از بررسی های تخصصی و فنی جهت آغاز صادرات کیوی تعیین شده و دانشگاه گیلان به عنوان مرجع علمی در فرآیند بررسی و تعیین تاریخ یاد شده کمک ها و راهنمایی های شایانی ارائه کرده اند، افزود: نگاه ویژه به منافع تولید کنندگان و صادر کنندگان کیوی وجود دارد.

 

الماسی با بیان اینکه برداشت محصول کیوی زودتر از موعد صدمات جبران ناپذیری به بازار های هدف این محصول وارد کرده و شهرت کیوی تولیدی کشور را در این بازارها خدشه دار می کند، خاطرنشان ساخت: برداشت زودتر از موعد به نهال کیوی صدماتی را وارد می کند که در درازمدت تاثیرات آن قابل ملاحظه خواهد بود.

 

کد خبر 966928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha