پیش بینی برداشت ۶۷۵  تن خرما از نخلستان‌های شهرستان نهبندان

مالکی گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۷۵ تن خرما از نخلستان های شهرستان نهبندان برداشت شود.

«محمد مالکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه هم اكنون ۳۶۵ هكتار از اراضی شهرستان نهبندان زيركشت محصول خرماست، اظهار کرد: از اين مقدار ۲۵۰ هكتار بارور و ۱۱۵ هکتار غیربارور است.

 

مدير جهاد كشاورزی نهبندان با بیان اینکه امسال ۶۷۵ تن خرمای اصلاح شده و بومی از سطح نخلستان های این شهرستان برداشت خواهد شد که عملکرد ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است، گفت: پیش بینی می شود مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال عاید خرماکاران شهرستان نهبندان شود.

 

وی ادامه داد: بيشتر باغ های خرما شهرستان نهبندان در روستاهای دهسلم، بندان و چاهداشی وجود دارد كه ۳۵۰ خانوار بهره بردار در زمينه توليد اين محصول فعاليت دارند.

 

مالکی با اشاره به اینکه برداشت خرما از اوایل شهریورماه شروع شده و تا اواسط مهر ادامه دارد، افزود: بيشتر خرمای توليد شهرستان در داخل استان به مصرف می رسد.

 


مدير جهاد كشاورزی نهبندان با بیان اینکه زاهدی و کبکاب و ارقام محلی خاره خوش، پرکوه، سرایه، پشمیکه از مهمترين ارقام توليدی خرماي نهبندان است، عنوان كرد: با توجه به شرايط آب و هوايی خاص نهبندان خرما يكی از محصولات مزيت دار این منطقه است.

 

مالکی با تاکید بر اینکه اين شهرستان با توجه به موقعيت خاص جغرافيايی و آب و هوايی جايگاه دوم توليد خرما را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است، بیان کرد: عمده مشکلات خرماکاران نبود صنایع بسته بندی و سردخانه است که محصول تولید شده است.

 

کد خبر 967116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha