۸۰ درصد موقوفه های خوسف وقف اقامه عزای سید الشهدا(ع) است

حجت الاسلام الهی گفت: ۸۰ درصد موقوفه های خوسف وقف براقامه عزاداری سید الشهداء(ع) است.

«محمد الهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهار کرد: تمامی روستاهای شهرستان خوسف که دارای موقوفه هستند با نیت اطعام عزاداران سیدالشهدا در ماه محرم و صفر احصا شده اند.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف با بیان اینکه بیش از 50 روستا در شهرستان خوسف از جمله روستاهای نصرآباد، گل، خور، بصیران، کاخ، گارجگان، زادنبه، کوشه، زنوک، خلیران، مهدیه، معصومیه و تقاب وقف‌های محرمی دارند، گفت: 60 میلیون تومانِ درآمد موقوفه های خوسف در ماه محرم و صفر هزینه خواهد شد که از این مبلغ در دهه اول محرم حدود 40 میلیون تومان هزینه شد.

 

وی از مکاتبه با دهیاران، شوراها و معتمدین محله برای برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با رعایت کامل نکات بهداشتی خبر داد و بیان کرد: عزاداری های محرم با رعایت ضوابط بهداشتی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نقاط بیشتری از موقوفه ها برگزار شد تا از تجمع افراد در یک نقطه جلوگیری شود.

 

وی در خصوص اطعام عزاداران در ایام محرم گفت: در این مدت غذا طبخ و به صورت بیرون بر بین هیئت ها و عزاداران توزیع شد تا از تجمع افراد جلوگیری شود.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، سلامت عزاداران در اولویت است، بیان کرد: یک‌هزار ماسک از محل موقوفه ها خرید و توزیع  شد.

 

حجت الاسلام الهی بیان کرد: درآمد 500 موقوفه در 50 روستای شهرستان خوسف 60 میلیون تومان است که در ماه محرم و صفر هزینه خواهد شد.

 

وی بیان کرد: موقوفه محمدعلی بیک، موقوفه ماژان، موقوفه کوشه، قیص آباد، موقوفه سید محمد در روستای گود محمد خان، موقوفه حاج علی جمال در مهدیه و موقوفه میزاعلی نقی خوسف از شاخص ترین موقوفه های محرمی شهرستان خوسف هستند.

 

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه خوسف با بیان اینکه مردم از کودکی با عزای امام حسین علیه السلام خلق و خو گرفته اند، گفت: علاوه بر اینکه وقف های محرمی زیادی داریم ولی بازهم افراد نذرهای ویژه ای برای مراسمات عزاداری دارند.

 

وی گفت: 99.5 درصد موقوفات خوسف از محل کشاورزی و 80 درصد موقوفات هم برای وقف بر اقامه عزای امام حسین (علیه السلام) در نظر گرفته شده است.

کد خبر 967156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha