کسب ۴۰ رتبه برتر ملی در مسابقات قرآن و عترت  توسط دانش آموزان همدانی

سعیدی گفت: استان همدان در مسابقات قرآن و عترت، با کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان و ۲ رتبه کشوری در قسمت فرهنگیان خوش درخشید،

«یوسف سعیدی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور به‌صورت مجازی در دو قسمت پژوهشی و آوایی برگزار شد.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت:  این دور از مسابقات در ۱۱ رشته و در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در آن شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ نفر از دانش‌آموزان استان همدان موفق به حضور در مرحله کشوری شدند، گفت: دانش‌آموزان استان همدان در این دور از مسابقات موفق به کسب ۱۰ رتبه برتر در دو بخش آوایی و پژوهشی شدند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان همدان در این مسابقات با کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان و ۲ رتبه کشوری در قسمت فرهنگیان در این مسابقات خوش درخشید.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بخش پژوهشی موفق به کسب ۴ رتبه برتر ملی شد، گفت: عمیدالدین صابونی، رتبه اول رشته نهج‌البلاغه، زهرا ابراهیم خانی، رتبه دوم رشته احکام، طاها طاهر، رتبه سوم رشته انشاء نماز و فائزه صادقی، رتبه چهارم رشته صحیفه سجادیه را در این دور از مسابقات کسب کردند.

سعیدی با بیان اینکه ۶ رتبه برتر نیز در بخش آوایی کسب شد ادامه داد: در بخش آوایی نیز سید محمدمهدی شیخ‌الاسلامی، رتبه اول قرائت، یاسین پورغیاسیان، رتبه اول قرائت، یوسف ترکاشوند، رتبه چهارم حفظ ۱۰جزء قرآن کریم، سهیل هاشمی، رتبه پنجم حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم، محمد خلوجینی، رتبه پنجم حفظ ۲۰جزء قرآن کریم و زینب مرادی، صامت رتبه سوم حفظ عمومی را کسب کرد.

سعیدی گفت: در بخش فرهنگیان نیز دو رتبه برتر کشوری از آن استان همدان شد که به آقایان احسان بیات، رتبه سوم رشته قرائت تحقیق و سجاد قراباغی، رتبه چهارم رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم را کسب کردند.

وی ادامه داد: استان همدان در سی‌وهشتمین دوره مسابقات ملی فرهنگی و هنری هفته نیز خوش درخشید.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان افزود: این دور از مسابقات در رشته‌های آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و تجسمی برگزار شد که دانش آموزان استان همدان در موفق به کسب ۲۸ رتبه برتر کشور شدند.

وی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری در ۴ مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور بیش از ۱۷۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله آموزشگاهی آغاز شد.

سعیدی ادامه داد: پس از برگزاری مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و ارزیابی غیر حضوری آثار در استان همدان، در مجموع ۱۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۸ رتبه برتر از آن استان همدان شد.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان استان با کسب ۱۰ رتبه اول، ۲ رتبه دوم، ۵ رتبه سوم و ۱۱ رتبه برگزیده کشور در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند.
 

کد خبر 967167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha